Brev:
Snart 10 mdr. Har brug for min favn for at sove
22. oktober 2018
Alder:
10 mdr.
Snart 10 mdr. Har brug for min favn for at sove
Hej Helen.
Jeg skriver til dig fordi vores søn på snart 10 mdr sover rigtig dårligt. Han har aldrig rigtig sovet igennem i en længere periode. Vi har oplevet få dage i træk hvor han har taget 5-6 timer i træk. Men det er efterhånden længe siden.
Inden jeg beskriver vores adfærd vil jeg nævne at han har været til ørelæge et par gange og der burde ikke være problemer med dem. Han har fået 6 tønder og der lader ikke til at være nye på vej for tiden. Han spiser fint og vi holder os til de dagsplaner som du anbefaler i dine bøger. Han får 2 flasker i døgnet nu. 1 til middags lur og 1 til aften putning. Han får dem i henholdsvis seng/barnevogn og holder selv flasken.
Han er startet i vuggestue 1/10 og han hr taget rigtig godt imod det og er faldet godt til.
Da deres dagsrytme er lidt anderledes, prøver vi at tilpasse så han har samme rytme i weekenden.
Han vågner ret tidligt, som regel ved 5.30/6 tiden.
Får havregrød med en smule sveskegrød blandet i (han har haft let ved forstobbelse, så vi tør ikke rigtig slippe med sveskemos)
Han bliver afleveret ved 8 tiden hvor han får snack kl 9, frokost kl 11 og snack kl 14 og 16 (begge snacks får han hjemme)
Aftensmad ca 17.30 og bliver puttet med flaske ved 19/19.30 tiden. Han falder for det meste hurtigt i søvn uden sang og godnatlæaning. Han falder i søvn med flasken.
Nogle gange er han god til at tage et lang stræk på 3 timer uden at vågne. Men ellers vågner han ca 1 gang i timen resten af natten og græder voldsomt, har lukkede øjne og basker med arme og ben. Jeg hat prøvet at berolige ham i sengen med nus på maven og trøst og det har fungeret for os for nogle måneder siden, men fungere slet ikke mere. Så jeg tager ham nu altid op hvor han straks stopper med at græde. Jeg kan så ligge han tilbage nogle minutter efter og så sover han videre. Det er som om han kun vil sove i min favn og så vågner og ikke forstår hvor jeg er henne. Han sover på eget værelse og har gjort længe. Han har sovet dér i en god periode tidligere hvor han kun havde 1-2 opvågninger pr nat. Heldigvis har jeg barsel endnu, ellers havde jeg da slet ikke kunne hænge sammen. Vi er trætte og vil rigtig gerne lære vores søn at sove selvstændigt i egen seng.
Når jeg er helt udkørt om natten kan jeg finde på at ligge ham imellem os i vores seng. Det gør det nemmere at jeg ikke skal op af sengen og stå op med ham. Han vågner stadig, men han er nemmere at trøste og få gange kan jeg hjælpe ham videre i søvnen uden at tage ham op i min favn.
Vi har en ellers rigtig glad dreng der storcharmer alle på sin vej med store smil. Han kravlet godt og er begyndt at rejse sig selv.
Hilsen