Brev:
Alene om at putte 2 børn
21. oktober 2018
Alder:
3 år
Alene om at putte 2 børn
Hej Helen,
Jeg skal til og putte vores datter på 3 år og søn på 5 mdr. En del aftener, da far skal på arbejde. Og i den forbindelse vil jeg høre, om du har et råd til, hvordan jeg får dem begge puttet på bedste vis. Indtil nu har jeg putttet vores datter og min mand vores søn.
Vores dattter vil de fleste dage ikke sove lur i børnehaven længere, og Vi er derfor startet med at lægge hende i seng kl 19, hvor hun får læst historier og sunget sange. Hun sover så kl 19.45-20 og vågner kl. 6.30-7. Vi håber på at hun snart begynder og sove endnu flere timer om natten, så hun får den søvn som hun har brug for i hendes alder. Vi håber også på at hun snart vil begynde og falde i søvn alene, så putteritualet varer kortere tid. Men vi har forsøgt at gå ud af rummet og lave noget praktisk i værelset ved siden af. Men så falder hun ikke i søvn og vil have os ind til hende igen.
Vores søn falder i søvn mellem kl. 20 og 20.30 og sover indtil 6.30-7. Han får enten flaske eller vi sidder hos ham indtil han sover.
Jeg synes at det er lidt en udfordring, hvordan jeg skal få dem begge til at sove.
En anden ting er, når jeg til foråret skal begynde at arbejde og har en lille times kørsel til arbejdspladsen. Så skal vi alle 4 op kl. 6, så kører jeg kl 7 og min mand skal aflevere. Har du et forslag til, hvordan vi får arbejdet os hen imod en rytme, så børnene bliver puttet så de vågner kl. 6?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor