Cirkus kl 22

28. august 2018

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Cirkus kl 22

Kære Helen.

Hun er nu lige blevet 10 mdr og har gået og løbet rundt længe. Hun bliver nu puttet kl 19:00 hvor hun bliver ammet, nusset på panden og falder så selv i søvn.

Hun vågner så allerede kl 22, står op i tremmesengen og kalder. Hun bliver ammet og så starter cirkuset. Jeg kan simpelthen ikke få lov til at ligge hende fra mig. Hver gang jeg prøver græder hun, kalder og bliver meget ulykkelig. Det står på med at prøve at ligge hende til ca kl 02.30 hvor hun så bliver ammet igen, da jeg simpelthen ikke kan mere og så er der en lille chance for at hun sover videre til kl 05 hvor hun så vågner og skal puttes igen hvor hun så typisk sover videre til kl 7.

Jeg har prøvet at putte hende i min seng, da jeg slet ikke kan putte hende ned i egen seng, men det virkede kun i 5 dage. Jeg har prøvet at ligge hende hvor jeg stadig holder om hende, større dyne og både ligge helt tæt og hver for sig. At far prøver ...

Annonce

... udløser kun rene skrige ture og ingen ro. Roen finder hun hos mig men kan ikke få lov at ligge hende eller give hende sutten. Hun bliver Max ammet 2 gange om natten.

Hun spiser og drikker meget om dagen. Sover 45 min formiddag og ca 1 time til middag. Hun har aldrig sovet mere og er glad og frisk om dagen. Hun kan heller ikke blive puttet senere end kl 19 da hun så bliver overtræt.

Hun får godnat grød hver aften og får også et bad hver aften, for at tage toppen af rastløsheden i kroppen. Der er ingen tænder på vej og hendes øre er blevet tjekket af både læge og ørelæge flere gange. Der er ingen forskel på hendes søvn om vi har været hjemme eller ude.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre med hende og alle siger at jeg bare skal give hende mere mad om dagen, men det kan jeg simpelthen ikke og når folk ser det hvor meget hun endelig indtager så bliver de overrasket :) Hun har faste spise og putte tider.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.