Vokser vi os fra det?

24. juni 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vokser vi os fra det?

Hej Helen.

Tak for dit sidste brevsvar.

Vi har nu i en uge forsøgt at putte vores lille pige, i hendes 2 første lure, i barnevognen på altanen. Dette er dog lykkes med noget brok førhen, men nu skriger hun allerede når hun får sin hue på, og/eller nærmer os barnevognen.

Vi prøver at trøste, tage hende op og få hende til at falde til ro, hvorefter vi ligger hende ned til putning igen og snakker til hende. Dette er dog slet ikke lykkes for os de sidste par gange, da hun ikke kan falde til ro igen. Når hun har sovet ved altanen, har hun "kun" sovet 1 - 2 timer, hvor vi har måtte hjælpe hende videre med søvnen nogle gange (ca. hvert 45. minut). Det skal siges, at vi bor ud til en større vej, hvor vi har en del biler kørende forbi med støj. Hun vågner ofte i gråd og når vi henter hende ind, sover hun gerne videre en times tid i arm. Kan dette være på grund af larm og støj, at hun ikke kan/vil sove og finde ro derude.

Vi har nu fundet tilbage til de trygge ...

Annonce

... rammer med vores vikle ved mors bryst, hvor hun nu sover alle sine lure om dagen. (det skal dog siges, at hun altid har været et tryghedsbarn, som helst vil sove ved mor)

Hun kan ikke falde i søvn i barnevognen på tur, og hvis hun endelig gør, snakker vi MAKS 20 minutter. Nu er hun 10 uger, og vi har brug for at vide om hun kan vokse fra det, eller om vi bliver nød til at kæmpe igennem gråd mm. for at få hende til at sove på altanen.
- Hun har sovet i svøb i barnevognen fra start af.

Til natten svøber jeg hende og ammer liggende, hvilket har fungeret rigtig fint de seneste par uger, men nu bruger hun det efterhånden som sut (hun vil ikke bruge en narresut) og er begyndt ikke at ville slippe brystet. Når jeg selv hiver brystet til mig, vågner hun op og kan ikke falde til ro igen.

Har du nogle gode råd til disse problemstillinger?
Vi har været til kiropraktor og er afsluttet derfra og vi har også fået tjekket hendes øre uden problemer.

Med venlig hilsen
Katrine.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder