Brev:
Vokser vi os fra det?
24. juni 2018
Alder:
2 mdr.
Vokser vi os fra det?
Hej Helen.
Tak for dit sidste brevsvar.
Vi har nu i en uge forsøgt at putte vores lille pige, i hendes 2 første lure, i barnevognen på altanen. Dette er dog lykkes med noget brok førhen, men nu skriger hun allerede når hun får sin hue på, og/eller nærmer os barnevognen.
Vi prøver at trøste, tage hende op og få hende til at falde til ro, hvorefter vi ligger hende ned til putning igen og snakker til hende. Dette er dog slet ikke lykkes for os de sidste par gange, da hun ikke kan falde til ro igen. Når hun har sovet ved altanen, har hun "kun" sovet 1 - 2 timer, hvor vi har måtte hjælpe hende videre med søvnen nogle gange (ca. hvert 45. minut). Det skal siges, at vi bor ud til en større vej, hvor vi har en del biler kørende forbi med støj. Hun vågner ofte i gråd og når vi henter hende ind, sover hun gerne videre en times tid i arm. Kan dette være på grund af larm og støj, at hun ikke kan/vil sove og finde ro derude.
Vi har nu fundet tilbage til de trygge rammer med vores vikle ved mors bryst, hvor hun nu sover alle sine lure om dagen. (det skal dog siges, at hun altid har været et tryghedsbarn, som helst vil sove ved mor)
Hun kan ikke falde i søvn i barnevognen på tur, og hvis hun endelig gør, snakker vi MAKS 20 minutter. Nu er hun 10 uger, og vi har brug for at vide om hun kan vokse fra det, eller om vi bliver nød til at kæmpe igennem gråd mm. for at få hende til at sove på altanen.
- Hun har sovet i svøb i barnevognen fra start af.
Til natten svøber jeg hende og ammer liggende, hvilket har fungeret rigtig fint de seneste par uger, men nu bruger hun det efterhånden som sut (hun vil ikke bruge en narresut) og er begyndt ikke at ville slippe brystet. Når jeg selv hiver brystet til mig, vågner hun op og kan ikke falde til ro igen.
Har du nogle gode råd til disse problemstillinger?
Vi har været til kiropraktor og er afsluttet derfra og vi har også fået tjekket hendes øre uden problemer.
Med venlig hilsen
Katrine.