Putterutiner

5. maj 2018

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Putterutiner

Hej Helen

Min mand og jeg er ved at gå ud af vores gode skind over, at det i ca 2-3 uger nu har taget os 1-2 timer at putte vores søn, før han sover.

Før dette brugte vi oftest 15-30 min på at putte, og der sad vi hos ham, indtil han sov. Vi sidder stadig hos ham, men lige pludselig kan han ikke falde til ro, han bliver ked, vil op til os, smider med sine sutter, skifter sut flere gange, tumler rundt i sengen og kan ikke finde en god ligestilling.

Vi tænkte, at vi måtte prøve noget nyt og i de sidste 4 dage er vi gået op kl 19.30, har børstet tænder, fået nattøj og ny ble på, læst bog, mens han sidder hos os, og så bliver han lagt ned i sin seng, og ofte beder han selv om at komme ned i sin seng, når han sidder hos os, men han kan stadig ikke finde ro.

Vi spiser aftensmad kl 18.00, da han bliver sulten, inden han skal i seng, hvis vi spiser kl 17.00/17.30. Tv’et slukkes kl 18, når vi spiser, og så leger han med sit legetøj, og vi er til tider med til at lege, men han er stadig helt fra snøvsen, når han puttes.

Nogle gange har vi prøvet at høre musik på Spotify via tv'et inden puttetid (hvor der blot er et billede af albummet men ingen bevægelse, ...

Annonce

... og andre gange har vi set Find Nemo eller Find Dory, som han er rigtig glad for at se.

Hverken ro eller uro 1,5 timer før puttetid hjælper, og vi ved ikke, hvad vi skal gøre.

Han har sovet i vores værelse i egen seng i nogen tid, men han er nu på eget værelse i egen seng, hvilket han også har gjort før, men han lider rigtig meget af bøvl med ørerne, og han har fået lagt dræn ind 2 gange indtil videre og været til en del tjek med ørerne pga gener, som har været alt fra mellemørebetændelse til skævt dræn, ører der flyder samt 2 halsbetændeler indenfor 5 mdr. Derudover har han været massivt gylpebarn, og jeg hører ofte, at det ligger og kører op og ned i spiserøret, så han ligger og siger små sure opstødslyde. Sidst men ikke mindst har han astmatisk bronkitis, og han har 2 gange været indlagt til observation og har fået astmamaske på hospitalet, og alt dette har gjort, at han har sovet i vores seng on and OFF af flere omgange, for at vi kunne holde øje med ham, og så bagefter har vi skulle i gang med at putte på ny i egen seng og værelse.

Dog er det først nu, at det er blevet næsten umuligt at putte ham, og vi aner ikke vores levende råd.

Kærlig hilsen
S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år