Brev:
Putterutiner
5. maj 2018
Alder:
21 mdr.
Putterutiner
Hej Helen
Min mand og jeg er ved at gå ud af vores gode skind over, at det i ca 2-3 uger nu har taget os 1-2 timer at putte vores søn, før han sover.
Før dette brugte vi oftest 15-30 min på at putte, og der sad vi hos ham, indtil han sov. Vi sidder stadig hos ham, men lige pludselig kan han ikke falde til ro, han bliver ked, vil op til os, smider med sine sutter, skifter sut flere gange, tumler rundt i sengen og kan ikke finde en god ligestilling.
Vi tænkte, at vi måtte prøve noget nyt og i de sidste 4 dage er vi gået op kl 19.30, har børstet tænder, fået nattøj og ny ble på, læst bog, mens han sidder hos os, og så bliver han lagt ned i sin seng, og ofte beder han selv om at komme ned i sin seng, når han sidder hos os, men han kan stadig ikke finde ro.
Vi spiser aftensmad kl 18.00, da han bliver sulten, inden han skal i seng, hvis vi spiser kl 17.00/17.30. Tv’et slukkes kl 18, når vi spiser, og så leger han med sit legetøj, og vi er til tider med til at lege, men han er stadig helt fra snøvsen, når han puttes.
Nogle gange har vi prøvet at høre musik på Spotify via tv'et inden puttetid (hvor der blot er et billede af albummet men ingen bevægelse, og andre gange har vi set Find Nemo eller Find Dory, som han er rigtig glad for at se.
Hverken ro eller uro 1,5 timer før puttetid hjælper, og vi ved ikke, hvad vi skal gøre.
Han har sovet i vores værelse i egen seng i nogen tid, men han er nu på eget værelse i egen seng, hvilket han også har gjort før, men han lider rigtig meget af bøvl med ørerne, og han har fået lagt dræn ind 2 gange indtil videre og været til en del tjek med ørerne pga gener, som har været alt fra mellemørebetændelse til skævt dræn, ører der flyder samt 2 halsbetændeler indenfor 5 mdr. Derudover har han været massivt gylpebarn, og jeg hører ofte, at det ligger og kører op og ned i spiserøret, så han ligger og siger små sure opstødslyde. Sidst men ikke mindst har han astmatisk bronkitis, og han har 2 gange været indlagt til observation og har fået astmamaske på hospitalet, og alt dette har gjort, at han har sovet i vores seng on and OFF af flere omgange, for at vi kunne holde øje med ham, og så bagefter har vi skulle i gang med at putte på ny i egen seng og værelse.
Dog er det først nu, at det er blevet næsten umuligt at putte ham, og vi aner ikke vores levende råd.
Kærlig hilsen
S