Brev:
Gør skade på sig selv om natten
1. maj 2018
Alder:
20 mdr.
Gør skade på sig selv om natten
Hej Helen.
Min skønne William på 20 mdr. er begyndt at have nogle rigtig dumme nætter. Han bliver puttet ved 19-19:30 tiden, nogle dage tager det kun 5 min. at putte, andre dage kan det tage en time.
Han plejer så at sove til 6:30-7 tiden. Men lige for tiden vågner han omkring kl. 5 og der er han simpelthen umulig at få til at sove igen, selvom vi tydeligt kan mærke at han stadig er træt. Vi har prøvet at putte kl. 20 først, men han vågner stadig meget tidligt. Er der noget vi kan gøre for at få ham til at sove længere igen?
Ud over de tidlige opvågninger, så oplever vi at han vågner om natten i et skrig, og når vi kommer ind på hans værelse ser vi han sidde og hamre sit hoved ind i sengen så hårdt han kan, han er helt fyldt med blå mærker i panden, snøft :-( ...
...
Når han så får øje på mig rejser han sig og vil op, så jeg tager ham self. op og trøster. Men hvorfor gør han dog skade på sig selv på den måde?? Det skærer sådan i mit hjerte når jeg kan høre hans hoved banke mod sengen, på vej ind til ham. Det skal siges at jeg er inde ved ham lynhurtigt.
Det er forskelligt hvornår på natten det forekommer, men oftest er det omkring kl. 3-4. Nogle nætter har vi held med at få ham puttet igen, og andre nætter vågner han igen 10-20 min. efter han er blevet puttet, og sådan kan vi så fortsætte til vi står op med ham.
Har forsøgt at tage den ene side af sengen, men det virker ham bare ikke klar til, han forstår simpelthen ikke at han skal blive der, og tror det er en leg?
Hvad pokker kan vi lige gøre?
Venlig hilsen
En meget frustret mor