Gør skade på sig selv om natten

1. maj 2018

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Gør skade på sig selv om natten

Hej Helen.

Min skønne William på 20 mdr. er begyndt at have nogle rigtig dumme nætter. Han bliver puttet ved 19-19:30 tiden, nogle dage tager det kun 5 min. at putte, andre dage kan det tage en time.

Han plejer så at sove til 6:30-7 tiden. Men lige for tiden vågner han omkring kl. 5 og der er han simpelthen umulig at få til at sove igen, selvom vi tydeligt kan mærke at han stadig er træt. Vi har prøvet at putte kl. 20 først, men han vågner stadig meget tidligt. Er der noget vi kan gøre for at få ham til at sove længere igen?

Ud over de tidlige opvågninger, så oplever vi at han vågner om natten i et skrig, og når vi kommer ind på hans værelse ser vi han sidde og hamre sit hoved ind i sengen så hårdt han kan, han er helt fyldt med blå mærker i panden, snøft :-( ...

Annonce

...

Når han så får øje på mig rejser han sig og vil op, så jeg tager ham self. op og trøster. Men hvorfor gør han dog skade på sig selv på den måde?? Det skærer sådan i mit hjerte når jeg kan høre hans hoved banke mod sengen, på vej ind til ham. Det skal siges at jeg er inde ved ham lynhurtigt.

Det er forskelligt hvornår på natten det forekommer, men oftest er det omkring kl. 3-4. Nogle nætter har vi held med at få ham puttet igen, og andre nætter vågner han igen 10-20 min. efter han er blevet puttet, og sådan kan vi så fortsætte til vi står op med ham.

Har forsøgt at tage den ene side af sengen, men det virker ham bare ikke klar til, han forstår simpelthen ikke at han skal blive der, og tror det er en leg?
Hvad pokker kan vi lige gøre?

Venlig hilsen
En meget frustret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin