Søvn i børnehaven

15. februar 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Søvn i børnehaven

Hej Helen,

Vores datter på 2,7 år blev efter nytår flyttet fra vuggestuen til børnehaven i den integrerede institution, hvor hun går. Opstarten der er gået rigtig godt og hun trives. Men hun er siden hun startede der gået fra at sove 1,5 times lur, til 1 time, og nu sover hun kun 30-40 minutter. Dette synes jeg er for lidt søvn til hendes alder. Hvad tænker du? Hun sover 10 timer om natten - fra 20.30-6.30 (hun tager 1 Time om at falde i søvn om aftenen). Når hun sover lur ude i barnevognen ...

Annonce

... herhjemme i weekenderne, så sover hun i 2 timer. Da hun sov i barnevognen i vuggestuen, sov hun ligeledes 2 timer. I børnehaven sover de mange børn sammen på madrassser indenfor.

Jeg ved ikke, om jeg skal opgive håbet om, at hun begynder at sove i længere tid i børnehaven. Og i stedet forsøge at lægge hende kl. 19, og så håbe på at hun sover i flere timer om natten, så hun får tilstrækkelig med søvn. Hvad tænker du?

På forhånd tak, og tak for en rigtig god brevkasse.

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder