Annonce

Annonce

Sprog


26. august 2013

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene, vasker håret og fortæl hvad det er for lyde I hører,- biler der kører, tog, en hund der gør osv.

Der er stor forskel på, hvornår børn lærer at tale. Som rettesnor kan man sige at et ...


Annonce

... barn der er 18 måneder vil forstå det meste af det du siger og vil også selv kunne sige enkelte ord.

Barnet på 18-24 måneder vil gentage ord, som andre lige har sagt og det vil være i stand til at sammensætte to til tre ords sætninger.

Når barnet er 2-3 år gammelt vil de ofte snakke med sig selv, når det leger, for på den måde at tydeliggøre legen for sig selv. I denne alder vil barnet ofte have stor glæde af rim og remser og barnet vil tale i sætninger med tre eller flere ord. Det begynder også at kunne bruge stedordene dit og mit og er i stand til at tale om ting eller personer, der ikke er til stede, eller om oplevelser barnet har haft i løbet af dagen.



Annoncer

Sponsorerede artikler

Baby sok med pulsmåler - hvad er det?

De fleste forældre kender følelsen. Man har endelig lagt sin baby til at sove, lyset er slukket, og alligevel lister man tilbage et kvarter senere for lige at tjekke, om alt er, som det skal være. Netop derfor er en baby sok med pulsmåler blevet et oplagt valg for familier, der ønsker mere ro ...

Læs mere her



Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.


Annonce


Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika


Annonce