Brev:
Nattevaner
11. oktober 2017
Alder:
10 mdr.
Nattevaner
Hej Helen,
Jeg har brug for lidt inspiration til hvordan man får lavet nogle gode vaner om natten når han vågner og er ked.
Min søn vågner 7-9-13, forholdsvist sjældent om natten nu, han sover fra 18.30-6.00, men nogle nætter vågner han og det virker lidt som om at han bliver mere ked af det når man har været inde hos ham.
Ofte vågner han og skal bare have hjælp til at finde sutten. Men nogle nætter græder han stadig efter sutten er tilbage, hvis jeg tager ham op falder han til ro i mine arme, men så snart jeg flytter på mig begynder han at græde igen.
Vi starter altid med sut, derefter en hånd på mave/bryst, derefter op i armene. De gange han er kommet op i armene er han ofte endt i barnevognen, da han bliver meget ked af det når han kommer ned i sengen igen. I barnevognen kan jeg vugge ham hen.
Men jeg er ikke så vild med den løsning, da hans barnevogn mest er tiltænkt lur og ikke nat.
Andre dage får han en flaske ekstra om natten og falder hen igen.
Hvad er dine råd til nætter med uro?
Med venlig hilsen
Kris