Nattevaner

11. oktober 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Nattevaner

Hej Helen,

Jeg har brug for lidt inspiration til hvordan man får lavet nogle gode vaner om natten når han vågner og er ked.

Min søn vågner 7-9-13, forholdsvist sjældent om natten nu, han sover fra 18.30-6.00, men nogle nætter vågner han og det virker lidt som om at han bliver mere ked af det når man har været inde hos ham.

Ofte vågner han og skal bare have hjælp til at finde sutten. Men nogle nætter græder han stadig efter sutten er tilbage, hvis jeg tager ham op falder han til ro i mine arme, men så snart ...

Annonce

... jeg flytter på mig begynder han at græde igen.

Vi starter altid med sut, derefter en hånd på mave/bryst, derefter op i armene. De gange han er kommet op i armene er han ofte endt i barnevognen, da han bliver meget ked af det når han kommer ned i sengen igen. I barnevognen kan jeg vugge ham hen.
Men jeg er ikke så vild med den løsning, da hans barnevogn mest er tiltænkt lur og ikke nat.

Andre dage får han en flaske ekstra om natten og falder hen igen.

Hvad er dine råd til nætter med uro?

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.