Våd af sved og gråd om natten - 15 mdr.

11. maj 2017

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Våd af sved og gråd om natten - 15 mdr.

Hej Helen,

Jeg er ked af, at jeg lige skriver 3. brev på kort tid, men i denne rivende udvikling vi er inde i lige nu, har jeg lige behov for at være helt 'med', så den kommende tid bliver lettere at gå til igen. Pludselig er jeg i tvivl om så meget :)

I forhold til søvn, så oplever jeg ofte at min søn bliver helt våd af sved den første time eller to efter han er faldet i søvn. Rummet er ikke for varmt, og jeg tænker ikke, at han har for meget tøj på, for efter de første timer er han ikke længere for varm eller svedig. Jeg tager dynen af ham og så holder det hurtigt op, selvom han godt kan 'svede lidt videre'. Han trives jo derudover med god appetit og god energi. Kan dette være normalt forekommende? Dette har stået på gennem nogle måneder, med dage indimellem hvor det ikke forekommer. Han sveder ikke meget ellers

De sidste nætter er min søn vågnet mange gange hvor han ...

Annonce

... virkelig har grædt (med tårer). Det gør han ellers næsten aldrig. Han er helt ulykkelig. Jeg tror altså, at han er helt vågen. Jeg kan ikke nusse ham til ro eller give ham bamsen eller sutten som jeg plejer. Han er utrøstelig. Jeg kan nogenlunde få ro på ham hvis jeg tager ham op, men det starter igen når jeg lægger ham. Han ligger ligesom og kaster sig lidt rundt og giver sig, som om, at han har ondt. Men han har jo ikke synligt ondt nogensteder i vågen tilstand. Så snart jeg tager ham op om morgenen er han meget glad og livlig og giver ikke udtryk for smerter. Hvad kan dette skyldes, er det blot en fase? Det er rigtig syndt for ham, og jeg bliver altid lidt bekymret, da dette aldrig er sket før.

Bonusspørgsmål til mad: hvornår må børn få hele stykker æbler og pærer med skræl?

På forhånd mange mange tak,
nu kan jeg vist klare mig i et stykke tid ;)

Mange hilsner fra
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder