Mælk ifm. putning

26. august 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Mælk ifm. putning

Kære Helen

Tak for en god brevkasse som jeg bruger meget flittigt. Jeg har lagt mærke til at du tit nævner at mælk og putning skal hænge sammen imens babyerne er små.

Min datter er lige straks 3 måneder og får flaske. Jeg vil rigtig gerne gøre flasken til en del at putningen men kan ikke få det til at gå op.

I dag fx fik min datter mælk kl. 5 og sov så videre til kl. 7.50. Derefter fik hun så en flaske kl. 8.30 og blev først puttet til formiddagslur kl. 9.45 og der kunne jeg jo ikke give mælk igen. Så hvordan skulle jeg gøre det?

Resten af dagen bliver nok lidt på samme måde. Hun er ikke særlig god til at sove lange lure, vågner næsten altid efter 40 min. Hvis hun gør det nu, så skal hun nok have en flaske igen kl. 11.30 men der er ...

Annonce

... hun ikke klar til lur og bliver nok først det omkring kl. 12.30-13. Derefter forsøger jeg virkelig at få hende til at sove længere til omkring kl. 15, hvor hun så får mælk igen. Skal så puttes til en powernap omkring kl. 16.30-17 og sover konsekvent her kun 20-30-40 min og inden den lur revser jo også kun gået 1,5-2 timer siden sidste flaske. Så får hun flaske kl. 18 og tilbyder en igen allerede ved 19.30, da hun her skal sove til natten. Det skal siges at hun kun har sovet så længde i dag, da hun først sov kl. 21.30 igår hvor hun var ret ulykkelig, da hun kun havde sovet 40 min siden kl. 14. Men selvom hun står tidligere op, så passer det aldrig med en flaske lige inden lur.

Hvad kan jeg gøre ved det? Vil jo meget gerne have bedre lure om dagen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor