Brev:
Middagslur
10. marts 2014
Alder:
2 år, 4 mdr.
Middagslur
Kære Helen,
Vores datter blev to år i november. Hun går i vuggestue og trives på alle måder.
Jeg har et spørgsmål til hendes middagslur. Vi aftalte med vuggestuen for ca 4 måneder siden at justere hendes middagslur så hun kun skulle sove 1,5 time til middag. Ofte vækker de hende efter 1,5 time andre gange vågner hun selv.
Til at begynde med var hun træt, men det har udlignet sig. Vi havde store problemer med at få hende til at sove om aftenen. Den kunne let blive 20-20.30 før der var ro. Det har betydet at hun de fleste morgener sover til kl. godt 6. det skal siges at hun nu sover ca. kl 19.30. Hun sover på værelse med sin søster som er 1,5 år ældre. Hendes søster sover ikke længere til middag, så hun er ofte træt efter en dag i børnehaven og sover typisk først. Jeg synes ikke de har tendens til at forstyrre hinanden i indsovningen. Synes egentlig det fungerer meget godt at putte dem sammen. De bliver puttet sammnen kl. Ca. 19.15 med to bøger og godnatsang. Vores pige på 2 år har vane for at kalde på os flere gange on vil gerne have at vi bliver der, vi siger dog godnat og putter dem. Det resulterer i at hun nogle gange kan komme gående op flere gange inden hun falder i søvn.
Mit spørgsmål er om du vurderer at vi kan skære mere af hendes middagslur? Det kunne jo være dejligt at putte en træt pige...
Med venlig hilsen
Helene