Middagslur

10. marts 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Middagslur

Kære Helen,

Vores datter blev to år i november. Hun går i vuggestue og trives på alle måder.

Jeg har et spørgsmål til hendes middagslur. Vi aftalte med vuggestuen for ca 4 måneder siden at justere hendes middagslur så hun kun skulle sove 1,5 time til middag. Ofte vækker de hende efter 1,5 time andre gange vågner hun selv.

Til at begynde med var hun træt, men det har udlignet sig. Vi havde store problemer med at få hende til at sove om aftenen. Den kunne let blive 20-20.30 før der var ro. Det har betydet at hun de fleste morgener sover til kl. godt 6. det skal siges at hun nu sover ca. kl 19.30. Hun sover på værelse med sin søster som er 1,5 år ældre. Hendes ...

Annonce

... søster sover ikke længere til middag, så hun er ofte træt efter en dag i børnehaven og sover typisk først. Jeg synes ikke de har tendens til at forstyrre hinanden i indsovningen. Synes egentlig det fungerer meget godt at putte dem sammen. De bliver puttet sammnen kl. Ca. 19.15 med to bøger og godnatsang. Vores pige på 2 år har vane for at kalde på os flere gange on vil gerne have at vi bliver der, vi siger dog godnat og putter dem. Det resulterer i at hun nogle gange kan komme gående op flere gange inden hun falder i søvn.

Mit spørgsmål er om du vurderer at vi kan skære mere af hendes middagslur? Det kunne jo være dejligt at putte en træt pige...

Med venlig hilsen
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder