Brev:
Søvn - eller mangel på samme
12. oktober 2013
Alder:
10 mdr.
Søvn - eller mangel på samme
Hej Helen
Frederik sov igennem fra 2 måneder gammel til 6 måneder (kl. 20-6.30) helt af sig selv. Vi kunne lægge ham i sengen, nusse ham lidt og så sov han. Ca. 6.5 måned gammel ville han ikke have flaske mere og ca. 8 måneder droppede han sutten i forbindelse med tandfrembrud og vil kun putte og trøstes med en stofble. Nu er han 10 måneder og har ikke sovet gennem siden 6 måneder.
Vi har læst din bog om søvn og har forsøgt alt. Han kan/vil kun falde i søvn i vores arme og græder hjertensskærende, hvis man ligger ham i sengen inden han sover. En gråd der ikke stopper men tager til, til han "hikser". Vi benytter "søvntoget" og han falder i søvn hos os i løbet af 15-30 min og kan så lægges i sengen. Så vågner han igen til midnat og kan kun trøstes ved at komme op, men her kan vi ikke lægge ham igen. Uanset hvor længe vi sidder med ham sover han først videre når han kommer ind mellem os. Ofte går der fra midnat til ca kl 3 inden han sover igen - også selv om han ligger mellem os.
Vi er meget opmærksom på ikke at tænde lys, snakke, synge eller underholde på nogen måde.
Om dagen er det det samme. (Vi har ikke mulighed for at han sover i barnevogn ude med mindre vi går en tur samtidig da vi bor på 2. sal uden altan eller gård/have)
Hans søvnrytme er ca:
Står op ca kl 6
Formiddagslur 8-9
Eftermiddagslur 13.30-14.30 (15.00)
Nattes ca kl 20
Hvad gør vi?
Til Info så er han en enormt glad dreng, som alle fagfolk beskriver som meget harmonisk og tryg.
Han kravler og rejser sig ved alt. Hans finmotorik er god og han kan sige hej, hov, og bum. Spiser alt og meget, vejer 11.3 kg og måler ca 85 cm.
Han får medicin for reflux pga hyppige opkastniger (1-2 om dagen som er ophørt nu) har normale blodprøver og er undersøgt af ørelæge og børnelæge på Sygehuset. Vi har også forsøgt med zoneterapi og kraniosakralterapi uden effekt.
Han har børneeksem som er velbehandlet af hudlæge.
Venlig hilsen
Elsebeth