Brev:
Vi er blevet vækket i 2 1/2 år : (
14. august 2013
Alder:
2 år, 7 mdr.
Vi er blevet vækket i 2 1/2 år : (
Hej Helen
Vi har 2 børn.
William der nu er 7, sov igennem da han var et år. Jeg holdt op med at amme og så sov han hele natten.
Da vi skulle have nr. 2, Rasmus, tænkte jeg at med alt det vi ved bliver det nemmere 2. gang. Men det blev sværere.
William er B menneske, Rasmus er A. Ugle og lærke som du vist skriver i bogen.
Rasmus har det med at vågne om natten og enten klynke eller skrige.
Han bruger stadig både sut og flaske. Der kan stadig ske det at han beder om vand i flasken midt om natten. Han er utrolig glad for både sut og flaske så vi har bare skåret ned, så at han nu stort set kun får sut når han skal sove.
Han elsker at komme ind til mig/os om morgenen, f.eks. kl 5.45 og så ligger han og nusser mig i håret. En sjælden gang imellem falder han i søvn igen, og den anden dag sov han til kl 9 om morgenen!! De sagde for øvrigt i vuggestuen at han var meget glad efter dette, som om han var blevet udhvilet af det.
Jeg kan jo godt se, også når jeg skriver dette, at der er nogle vaner hos Rasmus, såsom at han elsker endelig at komme ind til os om morgenen, sut og hans flaske.
I nat sov storebror dårligt pga. Rasmus' skrig og klynk, så nu må der meget gerne ske en ændring i hans søvn.
Han skriger nogle gange så man tænker at han har mareridt eller har ondt. Han kan også ligge og klynke og smågræde med pauser i lang tid og når jeg så henter ham er han lykkelig og vågen, som om at det var det han klynkede over, at han bare vil ind til mig.
Min mand sov faktisk på sofaen i ca. 2 1/2 år efter Rasmus blev født, så tog jeg ham om natten og min mand tog ham når han stod op f.eks. kl 5.30.
Glæder mig til at høre fra dig.
Rasmus og Williams mor