Brev:
Morsyg dreng vil ikke sove om aftenen
17. juni 2013
Alder:
18 mdr.
Morsyg dreng vil ikke sove om aftenen
Hej Helen,
I mit sidste brev skrev jeg om at Victor skulle ha ændret sine søvnrytmer, han skulle tidligere i seng og tidligere op. Og det går faktisk rigtig godt ned den plan du sendte. Han står op som han skal om morgenen - uden brok og sure miner. Men han er stadig ikke til at drive i seng om aftenen. Selvom vi spiser tidligere, gør alt som vi plejer, er han bare overhoved ikke træt kl 19. Der går gerne en time før han sover. Ca kl 20.
Er det mon okay at han faktisk kun sover 10 timer om natten? Hvis det fungere for ham? I weekenden når vi har fri, prøver jeg stadig og holde rytmerne, den er dog glippet et par gange og der kan han sagtens sove til kl 8? Men til hverdag står han fint op kl 6-6.15.
Lige meget hvad, er det bare øv at putte i øjeblikket, da han slet ikke kan indstille sig på at sove kl 19-19.15. Selvom der er mørklægning, krammebamsen og suttekluden, kys og kram og sang som vi plejer.
En anden ting er at han virker meget morsyg. Og har faktisk været det længe.
Afleverer jeg ham i vuggestue (det er oftes mig) så bliver han ked af det og holder fast i mig. Afleverer far er der ingenting og går gladeligt i armene på pædagogen. Øv for mig :(
Henter jeg ham igen, løber han over til mig, krammer og kysser. Henter far ham vil han aldrig med hjem.
Er vi til rytmik med en masse andre børn vil han bæres af mig, holde i hånd osv. Er han afsted med far, vil han bare rende rundt selv.
Putter jeg ham om aftenen, græder han lige så snart jeg jeg går og må blive siddende hos ham til han sovet helt (hvilket du kan læse, oftes tager en times tid) Når far putter kan han bare gå fra ham hvorefter Victor bare ligger og snakker, ruller rundt i sin seng osv.
Ja, som du nok kan se er der en del udfordringer :) Det der påvirker mig mest er han evt manglende søvn om natten, inden vi begyndte at lave om på det kunne han snildt sove 12 timer? I vuggestuen siger de at de ikke kan mærke på ham at han er ekstra træt om dagen. Og det kan vi egentlig heller ikke. De putter ham tidligere end før når han skal sove til middag og han sover gerne 2 timer, som han plejer.
Hvad mener du? Kan han sagtens selv regulere sit søvnforbrug? Har din bog om søvn, har prøvet de forskellige metoder du beskriver, også "strygemetoden" men synes ikke helt det virker på den lille rod ;-)
På forhånd tak for hjælpen :-)