Fra 2 til 1 lur til 2 lure igen

19. oktober 2011

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Fra 2 til 1 lur til 2 lure igen

Hej Helen.

Min datter er lige fyldt 12 måneder. Indtil for kort tid siden sov hun 2 lure dagligt.

Vågen: 0600
Lur 1: 930, ca. 1½ time
Lur 2: 1400, ca. 45 min (men kl. 15 i weekenden)
I seng kl. 1900

Så var der en dag, hvor vi havde gæster. Hun gik glip af sin lur 2. Blev så træt, at hun måtte puttes kl. 1830.

Lige siden har hendes søvnrytme set således ud:
Vågen: 0640-0700
Lur 1: 1130-1200, ca, 1½ time
I seng kl. 1830

Vi ville egentlig gerne tilbage ...

Annonce

... til to lure, for den sidste time (1730-1830) er vores lille datter meget meget træt. Vi synes dog ikke, at hun allerede skal puttes kl. 1730. Så kan vi heller ikke nå at spise aftensmad.

Hvordan vil du anbefale, at vi får hende vænnet til to lure igen?

* * *

Du anbefaler en "godnatgrød" før sengetid, men i vores tilfælde synes der næsten ikke tid til godnatgrød - uanset hvad - fordi hun sover så kort tid efter aftensmaden. Hvad vil du anbefale i stedet for?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.