Brev:
Vågner om natten efter sin sut
22. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Vågner om natten efter sin sut
Hej Helen
Vores datter vågner stadig rigtig mange gange om natten (5-8 gange) og det gør at jeg er nødt til at stille lidt flere spørgsmål.
Sutten, hvordan lærer vi hende at vi ikke kommer og putter den i munden på hende midt om natten. Jeg tror det har stor betydning for hende, men samtidig tænker jeg, hun skal vel også lære at vi ikke gør det om natten. Om natten sover vi.
Skal jeg vente lidt, 1, 2, 3, 4 minutter før jeg går ind til hende??
Om dagen tager hun selv sutten i munden.., så hvordan lærer jeg hende det om natten.
Vi har jo gjort det nemmeste.. gået ind til hende med det samme, for at give hende sut og bamse og så sover hun videre.
Tror du det er sutten der gør hun vågner, altså når hun har den lette søvn og så opdager hun at sutten ikke er der??
Når vi putter hende, læser vi osv., høre hyggelig musik. Så bliver hun lagt i sengen og bliver nusset og så synger vi også lidt. Det accepterer hun fint. Så vi føler hun er blevet glad og tryg ved sengen!!
Min store datter var meget glad for sin sut, men det var aldrig et problem om natten. Så jeg har virkeligt ikke følt det kunne være det, der gør at hun vågner, men det virker sådan.
Hun spiser fint om dagen og jeg tager giver hende lidt godnatgrød, hvis hun ikke har fået så meget af det vi har spist..
Hvad gør vi???
På forhånd tak :-)
A