Brev:
Skriger når det er puttetid
1. januar 2011
Alder:
21 mdr.
Skriger når det er puttetid
Hej igen
Så har vi igen brug for lidt vejledning. Oliver er nu blevet 21 måneder og er nu kommet ind i en periode, hvor han absolut ikke vil i seng. Så snart det er ved at være sengetid bliver han ked af det og bare det at skulle ind på værelset for at læse godnat historie er virkelig en kamp. Han bliver dybt ulykkelig og skriger og skriger.
Lige nu tager det op imod to en halv time at putte ham, og det foregår med skrig og skrål, vi er derfor ved at være lidt udkørte, da vi simpelthen ikke aner vores levende råd.
Lige nu er det min mand der putter, Oliver er meget far-syg og vil absolut ikke have mor til at putte, så nu er det altså far den hænger på den i en periode. Jeg har rådet ham til at lægge Oliver op i sin seng, hvis han ikke vil læse godnat historie og bare skriger, da han ellers bare ligger sig ned på gulvet og skriger, men jeg ved ikke om det er det rigtige at gøre?
Som regel bliver han bare endnu mere ulykkelig, når vi lægger ham op i sengen, men det kan jo heller ikke nytte noget at lade ham ligge på gulvet at skrige, eller i de sjældne tilfælde hvor han gerne vil have læst historie, at trække det i langdrag, jeg synes jo at han skal lære at man læser lidt, og så kommer man i seng og skal sove.
Vi har derfor gjort brug af op-ned metoden, hvor vi lægger ham og tager ham op og trøster ham lidt og prøver at lægge ham igen (vi (min mand) er på værelset hele tiden), men som sagt, så tager det altså bare rigtig lang tid lige nu og det er bare for hårdt at blive ved med og vi synes jo også at det er lidt synd, når han bare er så ulykkelig.
Har du nogle gode forslag til, hvad vi kan gøre?
Hilsen C