Sove uden mælk

13. april 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sove uden mælk

Kære Helen.

Min dreng er nu 9 måneder gammel, og han er glad og aktiv. Han bliver dog stadig ammet fire gange i døgnet: om eftermiddagen, kl.19, før han bliver lagt til at sove, omkring kl.23-24 og kl.04-05. Han sover derfor ikke så længe ad gangen uden mælk.

Indtil for nylig blev han dog ammet 3 gange om natten, men nu er det altså lykkedes mig at springe måltidet midt nat over ved at vugge ham i søvn igen. Hvis jeg prøver at springe ét af de nu to natlige måltider over, bliver han meget ulykkelig. Som jeg tidligere har skrevet er han helt utrøstelig, græder og græder, og kaster sig rundt i mine arme. Han vil ikke drikke vand af kop, flaske e.l.

Jeg har fået et råd af min sundhedsplejerske, som går ud på ikke at tage ham op af sin seng, når han vågner og græder, men blot ligge i min seng ved siden af og lade som om, jeg sover. ...

Annonce

... Hun mener, han er gammel nok til at sove fra kl.19 til kl.06 uden mælk, og at han nu skal lære, at der ikke er noget at hente om natten overhovedet – der sover man. Men jeg har det ikke godt med at lade ham ligge, når han skriger og er så ulykkelig. Hun mener, det er en magtkamp, og jeg skal vise, jeg mener det. Jeg synes blot ikke, det skal være på den måde.

Så jeg vil høre dig, hvilke realistiske krav man kan stille til en dreng på 9 mån. mht. mælk om natten? Hvor lang tid skal han kunne klare sig uden? Han spiser og drikker godt dagen igennem, så jeg er ret sikker på, han får, hvad han har behov for.

Jeg vil blive glad, hvis du vil lave en dagsplan, som svarer til et barn på 9 mån. Han skal starte i dagpleje i dag, hvor han skal afleveres ml.8-9, spise frokost kl.11 og sove omkring kl.12-12.30 og hentes kl.15-16.

Tak på forhånd!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder