Brev:
2 årig dreng - fortsættelse
25. marts 2024
Alder:
2 år, 2 mdr.
2 årig dreng - fortsættelse
Kære Helen,
Tusind tak for dine besvarelse.
Jeg er meget lettet. De ting som du har fortalt, det gør jeg allerede med ham. Jeg var bare lidt bange for, om han havde autisme, men kan jeg se, at det hele er normalt når han gør.
Jeg fik ikke svar på det der med, at han laver også det der grimme ansigt, er det også normalt, at han gør det? Det gør han også nogle gange.
Jeg har et spørgsmål mere. Hvornår er det børnene de begynder og lege sammen? Fordi det gør han ikke. Der er også en anden dreng som går sammen med ham i dagplejen, men jeg får at vide af dagpleje, at de sidder bare sammen og leger ved siden af hinanden, men de leger ikke sammen. Hvornår er det de begynder og lege med andre børn? Men han spejler rigtig meget fra andre børn.
Og hvornår er det de begynder og sige mor og far, fordi det gør han heller ikke endnu.
Jeg kommer også lige i tanke om, jeg har en lillebror, som har en søn på tre år, når vi er hjemme hos dem, og når min søn og han leger sammen, så tager han hele tiden sit legetøj fra ham. Der reagerer min søn med at han bliver ked af det og vil gerne have den bil tilbage, som der bliver taget fra ham. Men i dagplejen (og han går en gang om ugen i gæstehuset som alle dagplejer kommer med deres børn) når nogen af børnene tager hans legetøj, så reagerer han ikke på det. Han bliver ked af det men kigger bare på det og siger ikke noget til dem, men det gør han til min lillebrors søn. Han bliver ked af det, når han tager hans legetøj, så jeg forstår heller ikke rigtigt, hvad det er og om det også er normalt?
Og jeg er så glad for, at du forstår det jeg skriver:)
Hilsen
A.