2 årig dreng

24. marts 2024

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen,

Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber bare at du kan forstå det jeg skriver ellers må du lige vende tilbage til mig.

Jeg har en søn på to år. Jeg vil bare rigtig gerne vide om det er normalt han leger med sin hænder og kigger meget på sine hænder nogle gange. Og nogle gange han trækker sin pande på min hænder frem og tilbage. Jeg er lidt bange for om det er noget med at gøre autisme.

Han har helt fint øjenkontakt når vi snakker til ham eller når vi kalder hans navn så ser han også på os, så jeg har ikke lægge mærke til, at han er ikke reagere på noget som vi siger - men det gør han, når vi siger noget til ham så reagerer han meget fint. Nogle gange gør han også det, når nu jeg for eksempel sidder i sofaen, så kommer han sin pande tæt på mit knæ og så begynder han og slår sin pande mod min knæ.

Han kan stadigvæk ikke sige mor eller far, men han kan rigtig godt sige mange andre ting, for eksempel "tak", "hej", "god dag". Tælle til tre og godmorgen siger han også.

Han er også ...

Annonce

... født en måned for tidligt. Han skulle rigtigt være født til februar men han blev født til januar cirka fire uger for tidligt, så ved jeg ikke om det også er det der betyder noget. Han er lidt langsom i sine ting, men han lærer det fint, så det kommer, han er lidt bagud.

Han bed i en periode og det stoppede han med, men nu er det kommet igen. Han bider og slår, men det gør han kun herhjemme, han gør det ikke hos sin dagpleje. Og han laver også de der grimme ansigter nogen gange ud af det blå luft, eller nogen gange når han ser fjernsyn, så ser han på tegnefilm og så gør han det også. Så jeg ved ikke om det er på grund af han kigger tegnefilm og så prøve at han gør det samme eller hvad.

Han er også meget begyndt på at kaste sin legetøj, hvor jeg siger til ham, det må man ikke, men han gør det stadigvæk og så slår han nogle gange. Jeg håber bare på at du kan hjælpe mig med mine spørgsmålene så jeg kan blive lettere.

Og hvis der er noget du ikke forstår, så må du må meget gerne kontakte mig på min mail

De bedste hilsner
A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg