Brev:
2 årig dreng
24. marts 2024
Alder:
2 år, 2 mdr.
2 årig dreng
Kære Helen,
Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber bare at du kan forstå det jeg skriver ellers må du lige vende tilbage til mig.
Jeg har en søn på to år. Jeg vil bare rigtig gerne vide om det er normalt han leger med sin hænder og kigger meget på sine hænder nogle gange. Og nogle gange han trækker sin pande på min hænder frem og tilbage. Jeg er lidt bange for om det er noget med at gøre autisme.
Han har helt fint øjenkontakt når vi snakker til ham eller når vi kalder hans navn så ser han også på os, så jeg har ikke lægge mærke til, at han er ikke reagere på noget som vi siger - men det gør han, når vi siger noget til ham så reagerer han meget fint. Nogle gange gør han også det, når nu jeg for eksempel sidder i sofaen, så kommer han sin pande tæt på mit knæ og så begynder han og slår sin pande mod min knæ.
Han kan stadigvæk ikke sige mor eller far, men han kan rigtig godt sige mange andre ting, for eksempel "tak", "hej", "god dag". Tælle til tre og godmorgen siger han også.
Han er også født en måned for tidligt. Han skulle rigtigt være født til februar men han blev født til januar cirka fire uger for tidligt, så ved jeg ikke om det også er det der betyder noget. Han er lidt langsom i sine ting, men han lærer det fint, så det kommer, han er lidt bagud.
Han bed i en periode og det stoppede han med, men nu er det kommet igen. Han bider og slår, men det gør han kun herhjemme, han gør det ikke hos sin dagpleje. Og han laver også de der grimme ansigter nogen gange ud af det blå luft, eller nogen gange når han ser fjernsyn, så ser han på tegnefilm og så gør han det også. Så jeg ved ikke om det er på grund af han kigger tegnefilm og så prøve at han gør det samme eller hvad.
Han er også meget begyndt på at kaste sin legetøj, hvor jeg siger til ham, det må man ikke, men han gør det stadigvæk og så slår han nogle gange. Jeg håber bare på at du kan hjælpe mig med mine spørgsmålene så jeg kan blive lettere.
Og hvis der er noget du ikke forstår, så må du må meget gerne kontakte mig på min mail
De bedste hilsner
A.