Pige sover utrolig dårligt

31. juli 2023

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Pige sover utrolig dårligt

Hej Helen.

Lidt baggrund:
Min kone og jeg har en utrolig sød pige på 3 år og 5 mdr.
Hun er god sproglig, social, sød, skarp og meget betænksom
Blev storesøsterfor 8 mdr siden, glad for lillebror men det har været svært at dele mor og far, og legetøj. .

Helt siden hun var lille har hun sovet på eget værelse og altid været nem at putte. Indtil hun var 1,5 år har hun sovet som en drøm... 19 - 7 uden nogen ballade. Vi har også et helt fast putte ritual. Men efter 1,5 år er meget ændret iforhold til søvn. .

Hun vågner mange gange hver nat i et strig og smider sig rundt i sengen. Vi er overbevist om at det ikke er nigt terror da hun var nogenlunde kontaktbar. Hun vrider sig rundt i sengen og råber "nej nej nej" Vil ikke trøstes, vi må ikke røre hende og uanset hvad vi spørger om er svaret "NEJ"

Fra hun var 1,5 år har hun ...

Annonce

... også i dagtid haft voldsomme raseri anfald der tit stod på op til en time, total ukontaktbar og skreg hysterisk samt kunne banke hovdet i gulvet i raseri. Vi har aldrig helt fundet ud af hvad der sætter dem igang. Hun bliver total hidsig, og vi skal bare gå, blive, gå, blive, gå, blive, stå, side, give hende en bamse, ikke give hende en bamser osv osv osv...

Det er blevet mindre med alderen men er kommet tilbage i stor stil efter vi for 9 dage siden droppede sutten total.

Natten er meget hård nu, for hun vågner så mange gange at min kone nærmest ikke får sovet... Jeg dur nemlig ikke. Hvis det ikke er mor hun sover ved siden af eller mor der kommer ind til hende i hendes egen seng er vi sikre på et sammenbrud...

Hvad kan vi gøre for at vores søde datter kan sove bedre og ikke få de raserianfald om natten især?

Hilsen far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene