Brev:
Pige sover utrolig dårligt
31. juli 2023
Alder:
3 år, 5 mdr.
Pige sover utrolig dårligt
Hej Helen.
Lidt baggrund:
Min kone og jeg har en utrolig sød pige på 3 år og 5 mdr.
Hun er god sproglig, social, sød, skarp og meget betænksom
Blev storesøsterfor 8 mdr siden, glad for lillebror men det har været svært at dele mor og far, og legetøj. .
Helt siden hun var lille har hun sovet på eget værelse og altid været nem at putte. Indtil hun var 1,5 år har hun sovet som en drøm... 19 - 7 uden nogen ballade. Vi har også et helt fast putte ritual. Men efter 1,5 år er meget ændret iforhold til søvn. .
Hun vågner mange gange hver nat i et strig og smider sig rundt i sengen. Vi er overbevist om at det ikke er nigt terror da hun var nogenlunde kontaktbar. Hun vrider sig rundt i sengen og råber "nej nej nej" Vil ikke trøstes, vi må ikke røre hende og uanset hvad vi spørger om er svaret "NEJ"
Fra hun var 1,5 år har hun også i dagtid haft voldsomme raseri anfald der tit stod på op til en time, total ukontaktbar og skreg hysterisk samt kunne banke hovdet i gulvet i raseri. Vi har aldrig helt fundet ud af hvad der sætter dem igang. Hun bliver total hidsig, og vi skal bare gå, blive, gå, blive, gå, blive, stå, side, give hende en bamse, ikke give hende en bamser osv osv osv...
Det er blevet mindre med alderen men er kommet tilbage i stor stil efter vi for 9 dage siden droppede sutten total.
Natten er meget hård nu, for hun vågner så mange gange at min kone nærmest ikke får sovet... Jeg dur nemlig ikke. Hvis det ikke er mor hun sover ved siden af eller mor der kommer ind til hende i hendes egen seng er vi sikre på et sammenbrud...
Hvad kan vi gøre for at vores søde datter kan sove bedre og ikke få de raserianfald om natten især?
Hilsen far