Lillesøster spejler sig i storesøster

17. maj 2022

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Lillesøster spejler sig i storesøster

Kære Helen,

Her kommer endnu et spørgsmål.

Jeg har en lille pige på 6 måneder med min kæreste, og han har en pige på 11 år fra et tidligere forhold - hun er hos hver 2. uge. Jeg er allerede nu meget bekymret for, om min datter kommer til at spejle til i hendes storesøster (for meget..).

Sagen er den, at storesøster er mærket af hendes forældres skillsmisse, og både hendes mor og far har derfor givet “lidt slip” og ikke været opdragende overfor hende - f.eks. bander hun hele tiden, siger hverken tak for mad eller hej/farvel, ...

Annonce

... tramper i gulvet når hun ikke får sin vilje, slår hendes mor og råber og skriger indtil hendes forældre giver efter mm.

Jeg synes det er en bekymrende adfærd, og som bonusmor er det svært at være i. Jeg har ikke lyst til at opdrage min datter på samme måde, og jeg ved at børn spejler sig rigtigt meget i deres omgivelser, så hvad søren kan man gøre?

Det skal lige nævnes at storesøster går til psykolog, men det ændrer jo ikke på, at vores lille pige allerede nu er meget bevist og følger med i alt.

Mange hilsner fra
en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor