Brev:
Lillesøster spejler sig i storesøster
17. maj 2022
Alder:
6 mdr.
Lillesøster spejler sig i storesøster
Kære Helen,
Her kommer endnu et spørgsmål.
Jeg har en lille pige på 6 måneder med min kæreste, og han har en pige på 11 år fra et tidligere forhold - hun er hos hver 2. uge. Jeg er allerede nu meget bekymret for, om min datter kommer til at spejle til i hendes storesøster (for meget..).
Sagen er den, at storesøster er mærket af hendes forældres skillsmisse, og både hendes mor og far har derfor givet “lidt slip” og ikke været opdragende overfor hende - f.eks. bander hun hele tiden, siger hverken tak for mad eller hej/farvel, tramper i gulvet når hun ikke får sin vilje, slår hendes mor og råber og skriger indtil hendes forældre giver efter mm.
Jeg synes det er en bekymrende adfærd, og som bonusmor er det svært at være i. Jeg har ikke lyst til at opdrage min datter på samme måde, og jeg ved at børn spejler sig rigtigt meget i deres omgivelser, så hvad søren kan man gøre?
Det skal lige nævnes at storesøster går til psykolog, men det ændrer jo ikke på, at vores lille pige allerede nu er meget bevist og følger med i alt.
Mange hilsner fra
en bekymret mor