Brev:
Det er min
17. august 2018
Alder:
20 mdr.
Det er min
Hej Helen,
Min store dreng er nu 20 måneder, han er skøn og snakker som et vandfald (så meget at vuggestuen nogle gange spørg om der nogensinde er ro hjemme hos os - og nej det er der ikke, men det er skønt!!)
Vi kæmper lidt med at han ikke er så god til at dele hans legetøj, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere når han siger "min".
Vi har snakket om at det også nemt kan være en effekt af at være blevet storebror, men lige så godt kan komme fra vuggestuen hvor mange børn vil lege med de samme ting.
Det er rigtig fint at han kan sige "min" og fortælle han leger med et stykke legetøj. Men han har tendens til at tage alt hvad han kan have i sin farm og sige "min".
Er det blot en aldersmæssig udvikling? Og hvad er det bedste responds?
Jeg hørte en af pædagogerne svarer "ja det er faktisk din" og derfor tænker jeg om det netop bare betyder - den leger jeg med lige nu og ikke nødvendigvis at det er hans ejerskab (hvis vi er hos andre, så er det jo ikke hans legetøj?).
Med venlig hilsen
Kris