Brev:
Når en 11mdr smider maden på gulvet
16. februar 2017
Alder:
11 mdr.
Når en 11mdr smider maden på gulvet
Kære Helen,
Så har vi endnu engang nogle spørgsmål til dig. Denne gang vil vi gerne høre din mening om hvornår og hvordan vi skal begynde at opdrage vores 11mdr gamle søn generelt, men især i også forhold til når han spiser. Han spiser stadig utroligt lidt, så vi vil jo gerne opdrage ham uden at 'forstyrre' hans sparsomme fødeindtag.
Han er i den fase hvor han smider alt på gulvet - når han sidder på gulvet, skiftebordet eller i sin stol ved spisebordet.
Indtil nu har vi sagt 'nej' i en bestemt tone, og sagt 'ikke på gulvet, spise' imens vi samtidigt tager hænder op til munden, for at vise ham hvad han skal gøre i stedet for. Nogle gange virker det og andre gange bliver han ked af det og er ved at begynde at græde. Og mange andre gange fortsætter han upåvirket imens han kigger direkte på os og smider de bidder mad der ligger foran ham.
I starten troede vi at han gjorde det, når han ikke ville have mere, men det er ofte at han efter at have smidt en masse bidder på gulvet, derefter spiser den samme slags mad han lige har smidt.
Kan han allerede gøre det 'med vilje' for at få en reaktion.
Skal vi sige det blidere, så han ikke nogle gange bliver ked af det, eller skal vi gøre noget helt andet?
Og er det samme gældende, når han gør noget, som han ikke må i andre situationer?
Bedste hilsner,
os fra Spanien.