Hysteriske anfald 2

29. november 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Hysteriske anfald 2

Kære Helen

Jeg har den 5 okt skrevet til dig vedr. vores tvillinge drenge F og O. Jeg er ved at være desperat og skriver nu til dig igen.

F er begyndt at få ekstremt mange hysteriske anfald!! det starter allerede om morgenen, hvor han ikke vil have ble på eller ble af, bukser på eller bukser af, eller han vil ikke have morgenmad - eller for det meste aner jeg slet ikke, hvad det er der tænder ham af - måske at vi kigger på ham på den forkerte måde. Eller også begynder han bare helt uden grund.

Det er virkeligt voldssomt og mange dage, føler jeg, at jeg putter en dreng til natten, som slet ikke har været glad den dag. Man skal virkelig være heldig, hvis man får et smil ud af ham.

Vi behandler ham lidt som vat, da vi begge er rigtig bange for, at han får et af sine anfald, men lige meget hjælper det.
Han kaster sig rundt skriger og græder, og råber NEJ NEJ NEJ ! (det gør han også om natten, hvis han vågner eller vågner halvt og mangler sin sut eller bamse).

Han er begyndt at bide i vuggestuen og også herhjemme, hvor han har bidt os og sin bror. Han er tydligvis frustreret.
I dag, da jeg hentede ham i vuggestuen, kiggede han på mig, gik væk og over i hjørnet og var SUR. Jeg brugte (som altid) en evighed på at få ham i tøjet og han skreg hele vejen hjem i klapvognen og ca ½ time, da vi kom hjem. Det varede så hele aftenen, til han kom i seng, kun med mindre ophold i gråden, hvis vi lige fik lov at sidde stille og roligt at putte ham og se tegnefilm, lege med togsæt eller se på gravkøer på nettet. ...

Annonce

...

Jeg har tidligere skrevet til dig om lidt det samme, men det er VAND i forhold til nu. Hans opførsel smadrer hele vores familieliv, og han tvilling O bliver rigtig ked af det og bange, når han er sådan. O reagerer ved at vil op til mig, hvilket også skaber nogle 'kampe om mor' de to i mellem.

Tidligere skrev du, det var vigtigt, at vi anerkendte han havde det skidt, og prøvede at fortælle ham, det var ok han havde det sådan, men det er SLET ikke muligt, han bliver ENDNU mere sur og skriger højere og kaster sig vildere rundt, hvis vi nærmer ham, eller snakker til ham.

Jeg er lidt desperart, og har brug for nogle konkrete råd til at takle det på.

Samtidig er jeg bekymret for at det IKKE er selvstændighedsalderen, men noget helt andet? jeg kan ikke tro, at SF kan være SÅ voldssomt som det er hos F.

Jeg savner min glade dreng.

Siden sidst har de begge fået lagt dræn (en lidt voldssom oplevelse for dem begge), de er blevet 2 år. Og O har haft en sygdomsperiode på en uge, hvor han havde over 40 i feber og selvfølgelig fik meget opmærksomhed, - F's opførsel tog til i denne periode.

Jeg har VIRKELIG prøvet at putte og nusse og gøre alle de ting med ham, som han elsker, men lige meget hjælper det.

Kan det være noget andet end selvstændighedsalderen ? - for hvorfor gør han det ikke i vuggestuen, hvis det er noget han ikke kan styre i hjernen, som du skrev tidligere ?

Og ellers har jeg virkelig brug for nogle råd, for intet hjælper, og han fjerne sig mere og mere fra os.

Mange hilsner
en frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39