Brev:
Urolig og pyldret
27. februar 2021
Alder:
4 mdr.
Urolig og pyldret
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 4,5 måneder, hvor jeg synes det har bøvlet længe. Det er svært at stille ét spørgsmål, for jeg tror det hele hænger sammen. Jeg prøver at ridse nogle ting op.
Sover uroligt om natten og kun lur i barnevogn om dagen. Mange opvågninger. Amning har altid været en udfordring og han græder ofte ved brystet. Er dog fortsat fuldammet. Afføring vekslende men ofte går der 2-6 dage i mellem og det skifter farve og konsistens. Han har altid virket plaget og kæmpet med at komme af med det. Han har fået ordnet spændinger hos osteopat. Han har fået tjekket ører og der var ikke væske. Han kan rulle fra ryg til mave. Pludrer.
Det jeg vil spørge om er ift hans vågentid. Jeg oplever ham utrolig pyldret meget hurtigt efter han er vågen og han vil ikke særlig meget. Ofte må jeg putte ham efter kun en time vågen. Jeg har lige set ham have 5 fantastiske dage, hvor han var vågen 1,5-2,5 timer ad gangen og hvor vi kunne nøjes med tre lure. Han var vågen med overskud, ville ligge selv på gulvet (i en rum tid), kunne ligge mens jeg lavede andre ting og snakkede til ham, han kunne sidde i skråstol og følge med, og generelt fik han bare virkelig udfoldet sig motorisk og i dialog.
Så kommer de dårlige dage dog desværre tilbage, hvor han ikke kan ligge selv, skal være på arm, brokker sig, viger lidt mere i øjenkontakten medmindre man virkelig underholder på puslebord, virker betuttet og indadvendt, græder under amning og spiser betydeligt mindre, og skal sove efter kort vågentid.
Jeg synes ikke jeg når noget med ham, og bliver bekymret 1) for hvad der plager ham og 2) om han ikke får udforsket det han burde. Og så er det selvfølgelig drønhårdt at gå ture konstant og bekymre sig for ham. Hvad kan der være los?
Hilsen herfra