Brev:
Fennikel te
31. marts 2020
Alder:
4 mdr.
Fennikel te
Hej Helen
Jeg har næsten lige sendt et brev til dig angående hård mave hos min 4 1/2 måneder gamle søn. Du råder os bl.a. til at give grød til frokost i små mængder i stedet for om aftenen og vente lidt med mos. Jeg vil følge alle dine anbefalinger.
Jeg glemte dog at spørge om noget. Jeg vil høre din mening om, hvorvidt det er godt at give ham lidt fennikel te, som jeg selv laver med fennikel frø. Jeg bruger ca. 1 teske til 100 ml vand. Han får ca. 20-30 ml hver morgen.
Jeg synes, at det har hjulpet rigtig meget på maven. Han har daglig afføring de sidste par dage, siden vi begyndte at give teen. Jeg har nemlig prøvet stort set alt, men hans mave bliver ved med at køre op og ned, især nu når vi så småt er begyndt på skemad. Og som du selv siger, virker det til at hans tarme stadig er lidt umodne.
Så vi valgte at prøve noget nyt. Jeg har nemlig hørt om flere, der har haft gode erfaringer med det. Men jeg kan se, at der findes forskellige meninger omkring at give den te til så lille en dreng. Hvad mener du? Jeg vil egentlig hellere give teen end laktulose, da han samtidig også får vand på den måde. Jeg putter også lidt sukker i.
Venlig hilsen
I.