Brev:
Vil ikke spise - 3 år, 10 mdr.
8. januar 2018
Alder:
3 år, 10 mdr.
Vil ikke spise - 3 år, 10 mdr.
Kære Helen.
Jeg har brug for råd i forhold til vores datter på 3 3/4 år.. fra den ene dag til den anden vil hun pludselig kun spise suppe og yoghurt. (Og meget begrænset).
Hun har alle dage været glad for mad, vi har aldrig oplevet problemer på den front andet end hvis hun har været syg har appetitten selvfølgelig ikke været der. Jeg har gjort mig nogle tanker og skriver lige fra start til slut.
Hun vågnede en morgen og bedte om vand drak det og hostede lige efter og fik en lille smule opkast af vand og slim (var lidt forkølet) da jeg hentede hende fra børnehave havde hun intet spist og spiste ikke før sent om aftenen lidt yoghurt (sagde selv hun havde ondt i halsen) dagen efter var hun fin men spiste stadig ikke vi havde en snak hvor jeg spurgte hende om det var halsen der strammede hvilket hun svarede "ja fordi jeg er syg".
Hun har været helt på toppen men vil stadig kun spise flydende og siger "jeg vil aldrig spise igen, jeg er stadig syg når hun bliver tilbudt andet end yoghurt eller suppe. Virker sådan helt panisk når hun fortæller. Da jeg sagde til hende vi må en tur til lægen så hun lige kan kigge på halsen skreg hun mig ind i hovedet at det ville hun ikke og græd græd og græd...
Hun er blevet tilbudt ting vi ved hun normalt ALDRIG siger nej til som hendes yndlings vingummier yndlings kage yndlings pastaer, vingummier holder hun i hånden og sutter på det andet sidder hun og prikker i, ligner een der er sulten men ikke tør spise....
Vi har nu været til lægen og der er intet at se i halsen.
Jeg tænker hvad dette bunder I? Skal vi bare lade hende spise yoghurt og suppe? Hvor meget skal vi bekymre os? Hvordan skal vi forholde os (ærligt er jeg allerede meget bekymret for sådan har jeg aldrig oplevet hende).
Jeg har gået hjemme på barsel indtil for 5 uger siden, jeg har været den der har afleveret og hentet altid, hun har sovet sammen med mig, og vores lille med far da de har forstyrret hinandens søvn. Kan det evt. Være en reaktion på at jeg tager på job midt om natten og at rutinerne har ændret sig så hun vågner op med far bliver afleveret af far og hentet af mig (nogle gange farmor)?
Hun bliver ked af det bare jeg skal i vaske kælderen og spørg hele tiden skal du arbejde i morgen mor? Kommer du tidligt hjem? Mor henter du mig? Hun har alle dage været mor syg og er en følsom pige,- undskyld mit lange forvirrende brev men jeg er lidt i vildrede og ønsker ikke at forværre situationen.
Hun er 102 cm og vejer 14 kilo hun leger er aktiv, men syns hendes humør er mere svingende end det plejer.
Hilsen
En bekymret mor.