Barn nr 2

7. juli 2020

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Barn nr 2

Hej,

Min mand og jeg besluttede ca for et års tid siden, at vi ville prøve og få barn nr. 2. Men der er stadig ikke nogen positiv graviditetstest. Vores datter er lige blevet 4 år, og det er bevidst vi har ventet lidt med at prøve at få nr 2.

Da vi blev gravide med vores skønne datter, gik der kun 2 cykluser. I den måned fik vi en lille hund, og gjorde jeg ikke tænkte så meget på graviditet mm., til trods for at det også dengang var et meget stort ønske. Plus jeg dengang troede det ville tage lang tid inden der var bid.

Jeg ved at det stresser mig, da jeg ikke kan lade ...

Annonce

... være med at tænke på ordet "gravid" hele tiden. Men jeg er kommet dertil at jeg ikke ved hvordan jeg skal holde op med det og bare slappe af på rejsen dertil mm.

Kan det alligevel lykkes at blive gravid, selvom man har meget fokus på det?
Jeg føler at jeg spænder ben for os ved at tænke på det og at det er derfor det ikke er lykkes endnu.

De råd man får er jo blandt andet, at det kan hjælpe at skifte fokus over til noget andet. Men jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg skal gøre det.

Har du nogle gode råd til hvordan man kan blive mere afslappet omkring det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor