Brev:
Barn nr 2
7. juli 2020
Alder:
0 mdr.
Barn nr 2
Hej,
Min mand og jeg besluttede ca for et års tid siden, at vi ville prøve og få barn nr. 2. Men der er stadig ikke nogen positiv graviditetstest. Vores datter er lige blevet 4 år, og det er bevidst vi har ventet lidt med at prøve at få nr 2.
Da vi blev gravide med vores skønne datter, gik der kun 2 cykluser. I den måned fik vi en lille hund, og gjorde jeg ikke tænkte så meget på graviditet mm., til trods for at det også dengang var et meget stort ønske. Plus jeg dengang troede det ville tage lang tid inden der var bid.
Jeg ved at det stresser mig, da jeg ikke kan lade være med at tænke på ordet "gravid" hele tiden. Men jeg er kommet dertil at jeg ikke ved hvordan jeg skal holde op med det og bare slappe af på rejsen dertil mm.
Kan det alligevel lykkes at blive gravid, selvom man har meget fokus på det?
Jeg føler at jeg spænder ben for os ved at tænke på det og at det er derfor det ikke er lykkes endnu.
De råd man får er jo blandt andet, at det kan hjælpe at skifte fokus over til noget andet. Men jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg skal gøre det.
Har du nogle gode råd til hvordan man kan blive mere afslappet omkring det?
Hilsen