Brev:
Flyture og stråling under graviditet
18. december 2019
Alder:
0 mdr.
Flyture og stråling under graviditet
Kaere Helen
Jeg har et spoersmaal ang. den straaling man udsaettes for under flyture, og hvorvidt der er risiko for at skade barnet under graviditet.
Sagen er at jeg er gravid i 13. uge og kan se frem til flere laengerevarende flyveture i forbindelse med mit arbejde i loebet af de kommende maaneder. Da jeg var gravid foerste gang raadede min laege mig til at begraense flyvning mest muligt, og nu spekulerer jeg paa, om jeg udsaetter barnet for risiko ved at tage disse ture? Ved du noget om dette? Jeg synes det er svaert at finde brugbar information.
Paa forhaand tak og tak for kyndig raadgivning i det forgangne aar.
Rigtig glaedelig jul!
Hilsen Anne