Hormonbehandling

7. juli 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Hormonbehandling

Jeg er en 26-årig pige som har nogle spørgsmål, som jeg ikke føler jeg har kunnet finde svar på ved at søge på nettet.

Min situation er denne, at jeg aldrig har menstrureret af mig selv, idet jeg blev sat på p-piller som 17-årig for at sætte skub i det. Dette hjalp og jeg tog p-piller i 8 år, men så stoppede jeg efter at have snakket med min læge, og idet vi ville se om det nu kunne lade sig gøre, at jeg blødte mig af mig selv.

Jeg blev gjort opmærksom på at der godt kunne gå lang tid, før min egen krop ville begynde at menstrurere. Men efter nu lidt over 2 år er der stadig intet sket og jeg blev sendt til en speciallæge/gynækolog, hvor jeg ved en indvendig scanning fik af vide at jeg havde mange små blærer siddende i underlivet, ...

Annonce

... var hævet og rød - hun fortalte det var "normalt" for én der ikke blødte.

Jeg har haft menstruation af ca. én måneds varighed fire gange i alt på de lidt over to år.

Da min kæreste og jeg også brændende ønsker os børn, ligger vi jo inde med mange spørgsmål, kan jeg blive gravid? Min gynækolog sagde chancen for dette var meget lille desværre og at jeg skal igang med en hormonbehandling, men hvad er en hormonbehandling egentlig?, hvad er generne?, er det usundt for kroppen?, kan jeg blive gravid hvis jeg går igang med denne behandling? og endvidere har jeg også hørt at man tager på i vægt gennem en sådan behandling, er dette rigtigt?

Jeg håber du kan give mig nogle af svarerne og takker for din hjælp.

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet