Brev:
Fisk og hvad må jeg ikke spise i graviditeten?
16. juni 2010
Alder:
0 mdr.
Fisk og hvad må jeg ikke spise i graviditeten?
Hej Helen
Så er der en lillesøster eller lillebror på vej - og vi glæder os naturligvis.
Lige et par spørgsmål ang. kost. Som bosidende i Tyskland, hvor de er meget strikte mht kostråd under og efter graviditeten, ville jeg lige høre, hvad de danske råd er:
1) Må man spise røget laks/ forrel?
2) Må man spise sushi?
Jeg spiser ikke kød, så det bliver ikke svært at begrænse. Men jeg er stor fiskeelsker.
Er der generelt andre fødevarer, som man bør holde sig fra?
Tak for hjælpen
Kærlig hilsen
Lunas mor