Brev:
Mælkemængde, lure og temperament
24. april 2007
Alder:
10 mdr.
Mælkemængde, lure og temperament
Kære Helen
Vores dreng er nu 10 måneder og jeg har igen et par spørgsmål. Jeg er netop gået ned på to daglige amninger - en formiddag og en aften ved puttetid. Derudover spiser han masser af almindelig mad og han får vand til måltiderne. Dækker de to amninger hans mælkebehov eller skal jeg fx supplere med en portion A38 dagligt? Hvor længe bør jeg fortsætte med de to amninger?
Hans far skal gå hjemme med ham fra efter pinse. Kunne du lave et forslag til en plan for dagen for et 11-12 måneders barn, som han kan bruge som vejledning? Han sover som han stort set altid har gjort stadig meget lidt om dagen og kun korte lure. Lægger jeg mig med ham, kan han dog godt nogle gange tage et par timer eller mere. Men de korte lure betyder, at han de fleste dage stadig sover tre lure.
Er det et "problem" og kan det tænkes at have indflydelse på nattesøvnen, at den ene lur nogle gange ligger mellem 17 og 18? (Han kommer i seng ca. 19.30).
Endelig et spørgsmål om temperament: Han er i den sidste uges tid eller to begyndt pludselig at kunne blive absolut rasende. Det kommer i forbindelse med noget, der irriterer ham og så kører han ligesom helt op og slår ud eller bider sig selv i armen el. lign. Det varer kun få sekunder, men har virket lidt overraskende på mig. Er det normalt i denne alder?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen H