Mælkemængde, lure og temperament

24. april 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Mælkemængde, lure og temperament

Kære Helen

Vores dreng er nu 10 måneder og jeg har igen et par spørgsmål. Jeg er netop gået ned på to daglige amninger - en formiddag og en aften ved puttetid. Derudover spiser han masser af almindelig mad og han får vand til måltiderne. Dækker de to amninger hans mælkebehov eller skal jeg fx supplere med en portion A38 dagligt? Hvor længe bør jeg fortsætte med de to amninger?

Hans far skal gå hjemme med ham fra efter pinse. Kunne du lave et forslag til en plan for dagen for et 11-12 måneders barn, som han kan bruge som vejledning? Han sover som han stort set altid har gjort stadig meget lidt om dagen og kun korte lure. Lægger jeg mig med ham, kan han dog godt ...

Annonce

... nogle gange tage et par timer eller mere. Men de korte lure betyder, at han de fleste dage stadig sover tre lure.

Er det et "problem" og kan det tænkes at have indflydelse på nattesøvnen, at den ene lur nogle gange ligger mellem 17 og 18? (Han kommer i seng ca. 19.30).

Endelig et spørgsmål om temperament: Han er i den sidste uges tid eller to begyndt pludselig at kunne blive absolut rasende. Det kommer i forbindelse med noget, der irriterer ham og så kører han ligesom helt op og slår ud eller bider sig selv i armen el. lign. Det varer kun få sekunder, men har virket lidt overraskende på mig. Er det normalt i denne alder?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!