Brev:
Far for første gang
22. juni 2023
Alder:
0 mdr.
Far for første gang
Hej Helen
Jeg skal være far om ganske få uger, og det glæder både jeg og min kæreste os selvfølgelig rigtig meget til! Som tiden nærmer sig, er der dog mange forskellige tanker og følelser, som melder sig og det er derfor jeg skriver til dig. Jeg har ikke haft det let i mit liv, og jeg er bange for, at det kan påvirke mig som far.
Jeg er vokset op i forskellige plejefamilier, og det har gjort det svært for mig at føle mig tryg og knytte mig til andre. Nu skal jeg være far for første gang, og jeg vil virkelig gerne være en god far, men jeg er usikker på, hvordan jeg gør det.
Jeg vil gerne skabe en stabil og kærlig hjem for mit barn, men nogle gange føler jeg mig forvirret og bange. Jeg har ikke haft en far, som jeg kunne lære af, så jeg føler mig lidt tabt.
Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal opbygge et stærkt bånd til mit barn, og det gør mig trist. Jeg vil virkelig gerne være den far, der er der for mit barn og giver ham alt den kærlighed og støtte, ham har brug for. Men nogle gange er mine egne tvivl og usikkerhed i vejen.
Jeg håber, du kan hjælpe mig. Jeg vil virkelig gerne lære og blive bedre. Jeg vil gøre alt, hvad der er nødvendigt for at være en god far. Kan du guide mig og vise mig, hvad jeg skal gøre? Jeg har brug for nogen, der kan forstå mig og give mig enkle råd, fordi jeg ikke er så god til at finde de rigtige ord.
Tak for din hjælp. Jeg sætter stor pris på det.
Venlig hilsen