Brev:
Gråd ved aflevering - 17 mdr.
18. marts 2022
Alder:
17 mdr.
Gråd ved aflevering - 17 mdr.
Kære Helen.
Min dreng har altid været ked af at blive afleveret i dagplejen. Han startede da han var knap 11 måneder.
Han klynker allerede når vi drejer ned af gaden til dagplejemoren, og så græder han når han skal ud af bilen og afleveres. Han prøver at holde fast i autostolen for at blive siddende. Jeg laver en hurtig aflevering og jeg kan høre han stopper med at græde så snart jeg lukker døren og går ud mod bilen.
Vi har ellers for en måneds tid siden lige haft et par gode uger, hvor han selv gik ind til dagplejemoren og direkte hen og “krammede” hendes ben. Nu er det dog desværre vendt igen.
Når vi henter har vi en dreng, der sidder fint og leger. Når han ser os går han direkte hen efter sine sko, og kan nærmest ikke komme hurtigt nok ud af døren (men det kan han heller ikke derhjemme, når vi skal ud)
Jeg har så svært ved at fornemme om han har svært ved aflevering og afskeden, eller om han ikke kan lide at være der.
Han har for det meste gode dage hvor dagplejemor siger han leger godt, spiser godt og sover godt. Og så indimellem nogle hårde dage hvor alt er i mod ham, og han er ked af det/sur. Men de dage kan han også have herhjemme.
Generelt oplever vi en meget temperamentfuld lille fyr i øjeblikket, hvor hele hans verden falder sammen når vi siger “nej” til ting han ikke må. Hvordan takler vi dette bedst? Lige nu sørger jeg mig bare for at sætte mig på gulvet ved siden af ham og være der for ham mens han græder ud. Kropskontakt vil han ikke under de hysteriske anfald.
Venlig hilsen