Gråd ved aflevering - 17 mdr.

18. marts 2022

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Gråd ved aflevering - 17 mdr.

Kære Helen.

Min dreng har altid været ked af at blive afleveret i dagplejen. Han startede da han var knap 11 måneder.

Han klynker allerede når vi drejer ned af gaden til dagplejemoren, og så græder han når han skal ud af bilen og afleveres. Han prøver at holde fast i autostolen for at blive siddende. Jeg laver en hurtig aflevering og jeg kan høre han stopper med at græde så snart jeg lukker døren og går ud mod bilen.

Vi har ellers for en måneds tid siden lige haft et par gode uger, hvor han selv gik ind til dagplejemoren og direkte hen og “krammede” hendes ben. Nu er det dog desværre vendt igen.

Når vi henter har vi en dreng, der sidder fint og leger. Når han ser os går han direkte hen efter sine sko, og kan nærmest ikke komme hurtigt nok ud af ...

Annonce

... døren (men det kan han heller ikke derhjemme, når vi skal ud)

Jeg har så svært ved at fornemme om han har svært ved aflevering og afskeden, eller om han ikke kan lide at være der.

Han har for det meste gode dage hvor dagplejemor siger han leger godt, spiser godt og sover godt. Og så indimellem nogle hårde dage hvor alt er i mod ham, og han er ked af det/sur. Men de dage kan han også have herhjemme.

Generelt oplever vi en meget temperamentfuld lille fyr i øjeblikket, hvor hele hans verden falder sammen når vi siger “nej” til ting han ikke må. Hvordan takler vi dette bedst? Lige nu sørger jeg mig bare for at sætte mig på gulvet ved siden af ham og være der for ham mens han græder ud. Kropskontakt vil han ikke under de hysteriske anfald.

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor