Bad og bodylotion

5. november 2021

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Bad og bodylotion

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedrørende bad og bodylotion til småbørn.

Oscar er nu 13 måneder, og han har det simpelthen så godt og er noget af det skønneste. Han er smilende, udadvendt, nysgerrig, rolig, og ja, bare helt igennem dejlig. Han stortrives i vuggestuen, og vi har i det hele taget bare rigtig mange sjove stunder i hverdagen - lige for tiden er hittet at køre i tog, lege med visne blade og lege med alt, hvad der kan snurre rundt. Det er skønt!

Nu til mit spørgsmål ... Jeg er i tvivl om, hvor ofte jeg skal give ham et bad. Han har tendens til at få lidt tør hud, og jeg har hørt, at det kan blive værre af, hvis småbørn kommer ofte i bad. Men hvor ofte taler vi om?
Som regel kommer han i bad cirka hver anden/tredje dag, og selvfølgelig altid hvis han trænger. Jeg putter babyolie i badevandet, og vasker hud og hår med babysæbe/shampoo.

Jeg ...

Annonce

... vil også gerne vide, hvad dine tanker er omkring brug af creme til børn. Jeg smører ham indimellem med babylotion (astma-allergi-mærket og uden parfume). Hvor ofte tænker du, at små børn skal smøres med creme, og er der nogen specielle cremer, du kan anbefale, som er særligt gode? Jeg er også her i tvivl om, hvor ofte jeg bør smøre ham, når nu han har tendens til tør hud. Han skal jo ikke have tør hud, men på den anden side vil jeg ikke udsætte hans hud for noget, som ikke er nødvendigt.

Og ja, endnu engang bare tak for al din hjælp. Det har virkelig gjort en kæmpe forskel for vores liv, specielt i begyndelsen, hvor Oscar havde det så svært med kolik mm. At vi har det så dejligt nu, havde jeg slet ikke turdet håbe på dengang. Der er simpelthen intet bedre end at være mor. Så stort tak for, at du har været med til, at vi er nået hertil.

Kærlig hilsen
Oscars mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39