Brev:
Bad og bodylotion
5. november 2021
Alder:
13 mdr.
Bad og bodylotion
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedrørende bad og bodylotion til småbørn.
Oscar er nu 13 måneder, og han har det simpelthen så godt og er noget af det skønneste. Han er smilende, udadvendt, nysgerrig, rolig, og ja, bare helt igennem dejlig. Han stortrives i vuggestuen, og vi har i det hele taget bare rigtig mange sjove stunder i hverdagen - lige for tiden er hittet at køre i tog, lege med visne blade og lege med alt, hvad der kan snurre rundt. Det er skønt!
Nu til mit spørgsmål ... Jeg er i tvivl om, hvor ofte jeg skal give ham et bad. Han har tendens til at få lidt tør hud, og jeg har hørt, at det kan blive værre af, hvis småbørn kommer ofte i bad. Men hvor ofte taler vi om?
Som regel kommer han i bad cirka hver anden/tredje dag, og selvfølgelig altid hvis han trænger. Jeg putter babyolie i badevandet, og vasker hud og hår med babysæbe/shampoo.
Jeg vil også gerne vide, hvad dine tanker er omkring brug af creme til børn. Jeg smører ham indimellem med babylotion (astma-allergi-mærket og uden parfume). Hvor ofte tænker du, at små børn skal smøres med creme, og er der nogen specielle cremer, du kan anbefale, som er særligt gode? Jeg er også her i tvivl om, hvor ofte jeg bør smøre ham, når nu han har tendens til tør hud. Han skal jo ikke have tør hud, men på den anden side vil jeg ikke udsætte hans hud for noget, som ikke er nødvendigt.
Og ja, endnu engang bare tak for al din hjælp. Det har virkelig gjort en kæmpe forskel for vores liv, specielt i begyndelsen, hvor Oscar havde det så svært med kolik mm. At vi har det så dejligt nu, havde jeg slet ikke turdet håbe på dengang. Der er simpelthen intet bedre end at være mor. Så stort tak for, at du har været med til, at vi er nået hertil.
Kærlig hilsen
Oscars mor