Brev:
Fører flaske til ammestrejke og opfølgning på barnevogns kørsel
20. august 2020
Alder:
4 mdr.
Kære Helen.
Først tak for grundigt og brugbart svar til undertegnede frustrerede barnevogns chauffør 😊
Vi har endnu kun været ude een gang blandt andet fordi det at amme før en barnevogns tur gør det meget svært at min dreng ikke falder i søvn - og når det så lykkes at holde ham vågen når han at blive helt frisk før vi begge ee i tøj /overtøj, sko på, bæresele på., us af døren, ned på gaden, gennem porten, låse op til skuret og hen til barnevognen.
Overvejer derfor kraftigt model med flaske, så:
1) Er der en risiko for at han opdager hvor hurtigt det går og derfor ikke længere vil ammes? (Vil gerne fortsætte så længe som muligt/sst anbefaler)
2) Kræver det ikke at han er større og selv kan holde flasken?
3) Kan godt se fordelen ift vuggestuen - der skal han starte når 11 mnd og far går alene på barsel når 9 mnd.
Du skriver - også i din bog om søvn som jeg har kigget i nu, at mælk er en god naturlig del af putte ritual - men hvordan så når det skal ud af ritual igen ... hvad gør så Far/vuggestue? Vil det ikke være nødvendigt at tage amning ud af putte ritual allerede ved overgangen til grød?
4) En anden vane er den om gode/dårlige oplevelser - en af de ting jeg er 'bange'for med vognen - og iøvrigt også med bad er at han har dårlig oplevelse som 'sætter sig '-Men er det rigtigt? Vil han feks forbinde vognen med noget dårligt hvis han græd e.l sidst? Når man tager ham op af den efter 5 min tror han så han skal det næste gang?
Og: Han er en aktiv og nysgerrig dreng der meget gerne vil lege med barnevognskæden så overvejer dat hænge legetøj der - men er det dumt når ham helst skal forbinde vognen med søvn? (Han får af samme grund ikke legetøj i sin seng )
5) Mit sidste spørgsmål er mere lavpraktisk omstændigheder blive vækket - er det rigtigt man ikke må det? Hvad kan konsekvens være? Normalt ku jeg aldrig drømme om det og min store pige var det kun vuggestuen som vækkede - men dilemma er at jeg også gerne vil følge og hente min store pige fra skole - men synes han blir pivset - men måske er det bare mig?
Pyyh mange spørgsmål på forhånd tak for hjælpen