Brev:
3 årig storesøster og flytning
4. maj 2018
Alder:
3 år
3 årig storesøster og flytning
Kære Helen,
Vi har en dejlig datter som netop er fyldt 3 år og har for 14 dage siden fået en dejlig lillebror. Vores datter er en glad og viljestærk pige som virker rigtig glad for lillebror, men som naturligt skal vænne sig til at mors opmærksomhed skal deles - ligesom mor selv skal :)
Om 3 uger står vi over for en flytning, hvor vi rykker landsdel. Den beslutning har vi taget for vores familie, da vi herved kommer tilbage til bedsteforældre, venner osv. og vi er sikre på, at det er det rigtige. I den første periode (3 måneder) flytter vi ind til et sæt bedsteforældre mens det nye hus bliver renoveret. Far starter nyt arbejde i juni og vi har fået institutionsplads til vores datter fra august. Det betydet, at vores datter skal gå hjemme sammen med mig og lillebror i to måneder hvoraf juli er ferie og far også har fri. I august starter hun institution og i september skulle huset så være klar.
Der er ingen tvivl om, at timingen kunne være bedre for især vores datter, som er hende, jeg bekymre mig allermest for, i forhold alle de forandringer, det søde lille menneske skal kunne rumme. Samtidig har vi også måtte konstatere, at vi ikke har kunne styre den eksakte tidsplan i dette projekt, eftersom det afhang af job, hussalg og køb etc.
Jeg vil høre dig, om du har nogle ideer, råd, tanker omkring hvordan vi bedst hjælper vores store pige med at klare disse omvæltninger, da det gør ondt langt ind i mor-hjertet at tænke på den omvæltning hun skal igennem i den kommende tid. Det vigtigste for os er, at hun har det godt og bliver ved med det.
Venlig hilsen
En bekymret mor