Brev:
Opstart i dagpleje - 10 mdr.
9. februar 2018
Alder:
10 mdr.
Opstart i dagpleje - 10 mdr.
Kære Helen
Lilly er nu 10 mdr og er begyndt i dagpleje for en god uge siden. Og det er, for at sige det ligeud, kaos og en katastrofe.
Vi havde godt regnet med at det kunne give udfordringer da hun altid har været tryggest i sikker havn ved far og mor og aldrig har haft lyst til at være ved andre end os. Det løsnede dog gevaldigt op for knap 1,5 mdr siden, hvor hun pludselig begyndte at kravle væk fra os, hen til andre (feks bedsteforældre, moster, faster eller lignende) og signalerede hun ville op. Og så længe hun har kunnet se os så har hun hygget og nusset med andre i stor stil - det var en kæmpe lettelse. Og derfor havde vi håbet at dagpleje-opstart ville gå lidt nemmere - men nej..
Hun har max været der en time om morgenen (udhvilet, mæt og tilpas når hun blir afleveret af far). Hun vil gerne sidde v dagplejemor men i det øjeblik far går så blir hun så ked af det og det fortsætter så til dagplejemor ringer igen da hun ikke kan få hende beroliget. Det har været svagt bedre de sidste to dage hvor hun kun har grædt halvdelen af tiden men stadig nok til at far er blevet tilkaldt (de andre små børn bliver meget kede af det, så det hele går op i en spids med alle børn der græder).
Vi kender dagplejemor privat og har 100% tillid til hende - der findes ikke mere kærlig og omsorgsfuld person end hende. Så vi er helt sikre på at det ikke er hende der er problemet.
Hvad gør vi?
Dagplejepædagogen anbefaler at vi i næste uge trapper op med en time om dagen indtil vi har nået fuldtid (far starter på arbejde om to uger og hun skal være der mange timer om ugen fra 7-16, så vi er desværre ik i den situation hvor vi kan lave dage fra feks 9-13.
Desuden er de helt enige om at far ikke skal blive for længe ved Lilly og dagplejemor. Han skal selvfølgelig lige lade hende lande, få hende i dagplejemors arme og så ellers stille og roligt tage afsted.
Lilly kravler, står selv uden at holde ved noget, kan kravle op og ned af 4-trins trappe (vi står self. bagved hver gang), og går selv med gåvogn. Spiser enormt meget og er en ellers meget glad og snakkede pige. Sover rigtig godt undtagen i denne uge hvor putning har været en udfordring hvor hun har klynget sig til mor eller far og grædt og grædt fordi hun ik vil ligge selv i sin seng - det er ellers aldrig et problem.
En lang smøre, håber du kan hjælpe lidt.
Med venlig hilsen
mor