3 år og sut

23. november 2017

Kategori:
Alder:
3 år

3 år og sut

Hej Helen

Min dejlige søn på 3 år er rigtig rigtig glad for sin sut og har altid været det. Han har altid brugt den meget omend vi er begyndt at gemme dem lidt væk og kun finde dem når det er nødvendigt (søvn, gråd, ekstrem træthed osv). Det samme gør de i børnehaven.
Han har den i munden hele natten.

Jeg har netop fundet ud af at han har et overbid og jeg går ud fra det er pga af sutterne. Det ligner ikke et ekstremt suttebid, hvor tænderne ikke samles men mere et almindeligt overbid på 1 voksen ...

Annonce

... lillefingers bredde.

Vi har udskudt projekt 'fri for sut' da han har haft rigeligt at se til de sidste måneder med at blive storebror, børnehavestart, blevet renlig og næsten droppet middagslur. Men nu tænker jeg det er ved at være tid til at få smidt sutten så vi ikke kommer i problemer med tænderne.

Hvordan griber vi det bedst an? Han er virkelig glad for dem og søger stor tryghed i dem så jeg forventer at det bliver en hård omgang - jeg tror ikke han selv afleverer dem 😊

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.