Brev:
10 måneder - hård mave og laktulose
19. juni 2017
Alder:
10 mdr.
10 måneder - hård mave og laktulose
Kære Helen
Tak for gode svar og opmuntrende råd.
Lillebror sover desværre stadig rigtig dårligt. Ind mellem tager han nogle gode lange stræk (så han kan godt), men der er langt i mellem.
Det gælder fortsat kun om natten. Om dagen falder han nemt i søvn og sover fint.
Da storesøster havde store problemer med ørene, fik vi ham for en sikkerheds skyld tjekket hos lægen. Heldigvis syntes læge, at hans ører så helt fine ud.
Til gengæld mener han, at Isak har hård mave lidt for ofte og derfor måske lider af forstoppelse. Vi tænkte, at han måske bare var ved at finde en balance, nu hvor vi har skåret ned i antallet af flasker. Det er i øvrigt gået fint.
Men selvom han drikker godt dagen igennem og også ind imellem får lidt vand om natten (bare til at sove på hvis han har været vågen længe), har han stadig meget hård afføring (lægen kaldte det "hjortelorte", og det er netop sådan, det ser ud). Vi har også tit indtryk af, at det er prutter og eller ubehag, der vækker ham.
Lillebror har også lige fået to tænder, og vi tænkte, at det måske var dem, der drillede. Og det kan det selvfølgelig også sagtens være. Men han har ikke haft feber, og han har spist som han plejer. Lægen siger også, at man kan få tynd mave, når man får tænder, og det har han jo bestemt ikke.
Jeg har selv haft vrøvl med maven som barn, og lægen mener, at lillebror er disponeret og derfor skal hjælpes på vej. Især nu hvor han spiser grovere kost.
Så lægen foreslog os at give lillebror sveskemos og lign til at få bedre gang i maven. Og hvis det ikke er nok, kunne vi overveje Lactulose.
Og nu tænker vi lige at høre din vurdering. Vi er selvsagt meget opsatte på at få det løst hurtigst muligt - tænk hvis det måske var årsagen til den dårlige søvn, og tænk hvis han har haft rigtig ondt og ikke kunne sige det...
Hvad tænker du? Er Lactulose vejen frem, og giver man det over længere tid?
Det er jo noget, han har døjet med relativt længe (vi troede bare, at han ikke fik nok væske).
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
L