Skrigeture før afføring

23. august 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Skrigeture før afføring

Hej igen.

Først tusind tak for dine gode råd sidst jeg skrev. Primperanen havde mirakuløs virkning på mælkeproduktionen, og vi ammer stadig næsten fuldt – skønt!

Nu til det næste spørgsmål i køen; skrigeture før afføring.

Lillen på 14 uger har afføring ca. hver 3. dag; ganske almindelig ”baby-remolade” og i rigelige mængder, men i 2-3 timer op til er han forfærdelig forpint og skriger utrøsteligt uden afbrydelse. Det er simpelthen så hjerteskærende efter, at han nu endelig er blevet ...

Annonce

... så glad en baby ovenpå sin hårde start og 6-8 timers skrigeture om dagen fra han var 4-11 uger.

Jeg har indkøbt laktulose, men har ikke givet ham det endnu, da jeg er blevet i tvivl om det overhovedet er en god ide, og da ”min egen” sundhedsplejerske er på ferie 10 dage endnu spørger jeg nu om din mening?

Vil laktulosen kunne lette passagen for ham og gøre det mindre smertefuldt for ham at komme af med afføringen, og i fald – hvordan vil du anbefale, at jeg giver det?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet