Brev:
Kronisk forstoppelse hos 2 årig
18. maj 2004
Alder:
2 år, 1 mdr.
Kronisk forstoppelse hos 2 årig
Hej
Vores datter på godt 2 år har haft problemer med maven siden fødslen (godt 5 uger for tidligt). De første 3 måneder græd hun meget hver gang hun havde spist og efter hun gik over til fast føde har hun haft tilbagevendende forstoppelse. Afføringen kan fungere i 1 uge eller 2, hvorefter den pludselig udebliver i flere dage og tilsidst er det så svært for hende at komme af med det at hun får revner og bløder.
Jeg synes, at det virker som om hun kun kan komme af med afføringen, hvis den er forholdsvis flydende, så snart den er fast gør det ondt på hende.
I øjeblikket har vi hende fast på ca 5 ml Magnesia om aftenen og det løser alle problemer. Jeg synes bare ikke, at det skulle være nødvendigt at tage medicin hele tiden. Vi har tidligere forsøgt med Magnesia i en længere periode, men da vi trappede ud igen gik der ikke mere end højst 1 uge så var den gal igen.
Hun er godt til at drikke, men frugt og grøntsager er ikke det store nummer, hun spiser dog frugt dagligt.
Har du råd til hvad vi kan prøve? Jeg har hørt om børn med en for snæver ringmuskel - hvor sandsynligt er det?
Lone :-)