Kronisk forstoppelse hos 2 årig

18. maj 2004

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

Kronisk forstoppelse hos 2 årig

Hej

Vores datter på godt 2 år har haft problemer med maven siden fødslen (godt 5 uger for tidligt). De første 3 måneder græd hun meget hver gang hun havde spist og efter hun gik over til fast føde har hun haft tilbagevendende forstoppelse. Afføringen kan fungere i 1 uge eller 2, hvorefter den pludselig udebliver i flere dage og tilsidst er det så svært for hende at komme af med det at hun får revner og bløder.

Jeg synes, at det virker som om hun kun kan komme af med afføringen, hvis den er forholdsvis flydende, så snart den er fast gør det ondt ...

Annonce

... på hende.

I øjeblikket har vi hende fast på ca 5 ml Magnesia om aftenen og det løser alle problemer. Jeg synes bare ikke, at det skulle være nødvendigt at tage medicin hele tiden. Vi har tidligere forsøgt med Magnesia i en længere periode, men da vi trappede ud igen gik der ikke mere end højst 1 uge så var den gal igen.

Hun er godt til at drikke, men frugt og grøntsager er ikke det store nummer, hun spiser dog frugt dagligt.

Har du råd til hvad vi kan prøve? Jeg har hørt om børn med en for snæver ringmuskel - hvor sandsynligt er det?

Lone :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2