Afvisning af det ene bryst

16. marts 2023

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Afvisning af det ene bryst

Kære Helen

Lillebror har beslutttet, at han absolut ikke vil beskæftige sig med mit højre bryst.
Mælken har altid løbet hurtigst fra det venstre, som også altid har været mere fyldt, til trods for at jeg hele tiden har ammet lige meget fra begge bryster - indtil nu.

Det virker egentlig til, at det fungerer fint med amning fra det ene bryst. Vi giver ham MME om aftenen efter amning, fordi jeg er startet på arbejde og ikke har så meget mælk om aftenen (træthed). Det tager han også gerne, ligesom han også utrolig gerne vil have venstre bryst først.

Er der noget til hinder for at fortsætte ...

Annonce

... sådan? Vil det venstre bryst kompensere for det højre og producere mere mælk? Omkring middag kan jeg pumpe ca. 120 ml ud.

Da han allerede går i vuggestue, kan jeg ikke amme ham til middag. I stedet ammer jeg ham omkring kl 16 og igen kl 19.30, selvom han måske ikke har brug for amningen kl 16.00.

Men han spiser aftensmad alligevel (grøntsagsmos), så jeg tænker, at han bare skal have lov, også fordi det holder mælkeproduktionen i gang. Er det et skråplan?

Jeg kan se, at han kommer sig hurtigere over f.eks. forkølelser end storebror, fordi han stadig bliver ammet.

Med venlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder