Brev:
Afvisning af det ene bryst
16. marts 2023
Alder:
8 mdr.
Afvisning af det ene bryst
Kære Helen
Lillebror har beslutttet, at han absolut ikke vil beskæftige sig med mit højre bryst.
Mælken har altid løbet hurtigst fra det venstre, som også altid har været mere fyldt, til trods for at jeg hele tiden har ammet lige meget fra begge bryster - indtil nu.
Det virker egentlig til, at det fungerer fint med amning fra det ene bryst. Vi giver ham MME om aftenen efter amning, fordi jeg er startet på arbejde og ikke har så meget mælk om aftenen (træthed). Det tager han også gerne, ligesom han også utrolig gerne vil have venstre bryst først.
Er der noget til hinder for at fortsætte sådan? Vil det venstre bryst kompensere for det højre og producere mere mælk? Omkring middag kan jeg pumpe ca. 120 ml ud.
Da han allerede går i vuggestue, kan jeg ikke amme ham til middag. I stedet ammer jeg ham omkring kl 16 og igen kl 19.30, selvom han måske ikke har brug for amningen kl 16.00.
Men han spiser aftensmad alligevel (grøntsagsmos), så jeg tænker, at han bare skal have lov, også fordi det holder mælkeproduktionen i gang. Er det et skråplan?
Jeg kan se, at han kommer sig hurtigere over f.eks. forkølelser end storebror, fordi han stadig bliver ammet.
Med venlig hilsen
Maria Louise