Amning, dagpleje, væske og søvn

6. oktober 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning, dagpleje, væske og søvn

Kære Helen.

Jeg indleder lige med en beskrivelse af vores rytme.

De fleste af vores dage ser sådan ud på nuværende tidspunkt

07.30 opvågning: ca. med amning. (Denne vil jeg gerne holde fast i)

08.15 morgenmad øllebrød tilbyder vand

09.45 ammes til lur

10.00 - 11.30 lur

11.30 ammes

12.15 frokost Ca. En skive Bondebrød uden kant med pålæg tilbydes vand ofte vi han gerne kort ammes efter igen

13.30 frugt snacks

14.00 (ind i mellem en amning)

14.30 ammes til lur

14.45-16.30 lur

16.30 ammes

17.45 aftensmad tilbydes vand

19.00 ammes

19.45 natflaske med 120 ml

20.15 godnat ammes (denne vil jeg ...

Annonce

... gerne holde fast i)

Herefter har vi alt mellem 3-6 amninger. Første opvågning mellem 23-02 og derefter 1-2 times mellemrum.

Inden vi starte på grød, kunne vi have nætter med 1-2 opvågner og sove op til 8 timer i træk.

Nu mine spørgsmål så bare

Hvor meget MME skal han have i dagpleje (Skal starte i næste uge)?

Har du måske et forslag til en rytme?

Hvordan kommer jeg ned på 2-3 amninger i døgn?

Har du et forslag til hvordan jeg få mere natte søvn igen?

Hvor meget vand skal han have på et døgn?

Theos vægt: 8,4 kg

Jeg er alene, så har ingen der kan aflaste og jeg er ved at være meget træt

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.