Brev:
9 mdr og ammer meget
23. september 2019
Alder:
9 mdr.
9 mdr og ammer meget
Kære Helen,
Min datter på 9 mdr ammer stadig meget - og især i øjeblikket.
Vi har for et par uger siden haft en fin periode, hvor hun spiste ret fint og afviste brystet ofte både dag og nat. Jeg var meget positiv da denne fase (der dog kun varede 10-14 dage) stod på og tænkte "nu vender det endelig og amningen er på vej ned", men... pludselig tog det til igen og de seneste 14 dage er hun begyndt at amme meget igen både dag og nat.
Jeg har tidligere været i kontakt med dig vedr. overgang fra amning til mad, og jeg følger dine råd og tilbyder mad før amning, men jeg kan ikke få hende til at spise særlig godt. Hun er dygtig til at tygge og er glad for at sidde med maden selv. Vi gør det hyggeligt, spiser sammen, hun får lov at "gå på opdagelse" i maden ved at sidde med bidder selv (hvilket hun synes er hyggeligt), men jeg får ikke lov til at give hende en god portion skemad, leverpostejsmad el. lign. Det er meget hit and miss hvornår det lykkedes - altså er det svært at gøre hende mæt for tiden. Det skal lige siges at hun nu har tredje tand på vej inden for den seneste måned - kan det mon have noget med det at gøre eller hvor skal jeg mon sætte ind?
Jeg starter arbejde om en måned og kunne jo rigtig godt tænke mig, at der blev skruet godt ned inden da.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Maria