Brev:
Amning og rytme - 1 mdr.
2. juni 2018
Alder:
1 mdr.
Amning og rytme - 1 mdr.
Hej Helen,
Min søn er nu 4 uger gammel. Jeg kæmper stadig meget med amningen og jeg synes det er svært at navigere i hvorfor han ammer så meget.
Vi har implementeret de forslag du har skrevet og det var været en stor hjælp, vi har haft to rigtig gode dage men de sidste tre dage er vi igen tilbage i konstant amning.
Jeg ammer stadig mere eller mindre 1 gang i timen (vi har haft en gang i dag med 2 timer fra amme start til næste amme start). Det resultere i nogle meget korte lure for min søn - de fleste gange i dag har han sovet 30-40 minutter efter han er blevet taget fra brystet.
Jeg forsøger at amme på et bryst ad gangen, med mindre han bliver meget ked af det. Så forsøger jeg det andet bryst for at se om han blot vil have slukket tørsten.
Jeg bøvser ham og skifter ble for at sikre han vågner op og ammer aktivt, dog lukker han stadig ofte øjnene og går over i passiv amning.
Jeg er simpelthen i tvivl om hvilket ben jeg skal stå på og hvad jeg skal gøre.
Til sidst lige en sidebemærkning. Sundhedsplejersken har været forbi igen og siger at hans sut er stærkere og hun mener ikke det burde være det. Hende umiddelbare holdning er at vi afventer - forsøger at fortsætte med at vække ham så han får en mere aktiv amning.
Mine spørgsmål:
- Først og fremmest hvis du har flere råd til at få forlænget hans lur modtages de med kyshånd.
- Er der nogen måde at få afklaret hvorfor han ammer så meget som han gør? Jeg er klar over at varmen påvirker ham, men han ligger typisk kun i en tynd body og en stof ble over sig.
- Det bekymre mig om jeg skal amme hver time resten af hans ammeperiode? Har du nogen erfaring med at babyer bliver bedre til at gå længere uden.
- Er det korrekt at jeg bør amme ham mest efter en lur (og inden en forventet vågenperiode) også tilbyde bryst lige inden næste lur? Han kan sagtens være vågen i en times tid adgangen (nogle dage lidt mindre andre lidt mere).
Med venlig hilsen
Kris