Brev:
Passiv amning - mor som sut
1. juni 2018
Alder:
1 mdr.
Passiv amning - mor som sut
Hej Helen,
Jeg har svært ved at fornemme hvornår jeg bliver brugt som sut og amningen bliver passiv. I starten af amningen mens baby har åbne øje og er aktiv ved brystet er det jo let at fornemme at der bliver suttet og synket.
Men efter noget tid lukker min lille dreng øjnene. Nogle gange synes jeg det er svært at fornemme hvornår vi går fra "amning" til "sut". Ofte sutter han stadig men det kan være svært at høre synkelyden.
Hvor længe skal man så sidde der uden at gøre noget?
Jeg havde eksemplet idag. Han var træt og blevet ked af det fordi han ikke kunne finde ro. Forholdsvis kort tid efter han fik fat på brystet (efter flere mislykkedes forsøg) lukkede han øjenene og hans vejrtrækning bliver tungere. Men en enkelt gang i mellem synes jeg stadig jeg hørte et synk - men er ikke helt sikker så sad længe med ham.
Med venlig hilsen
Kris