Amning og putning - 13 mdr.

9. maj 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Amning og putning - 13 mdr.

Hej Helen

Så er jeg tilbage igen :)

Vi er igang med at flytte og snart er vi på plads det nye sted og klar til at starte en ny putterutine op. Vi bor pt et helt tredje sted og har valgt ikke at ændre på nogle rutiner af de gamle for at sikre vores dreng på 1 år så meget ro i al dette kaos.

MEN

Jeg vil rigtig gerne have et råd. Jeg ammer stadig og vil gøre det et stykke tid endnu, men jeg vil godt ændre lidt på min måde at gøre det på.

Jeg ammer for at putte ham om aftenen samt om natten alt efter behov. Jeg ammer når jeg kommer hjem fra arbejde også.

Jeg elsker at amme og have ham tæt og derfor vil jeg gerne fortsætte så meget jeg nu kan. Jeg tror på friamning og tror på at han selv siger fra når han ikke vil mere. Med det sagt kunne jeg godt tænke mig at aftenputning nogle gange eller altid kunne gøres uden at amning var afgørende.

Jeg vil gerne forstætte med at amme lidt endnu, men kunne godt tænke mig at han ikke var afhængig af amning for at blive puttet om natten, samt at natteamning kunne blive reduceret eller fjernet uden at jeg behøver at stoppe med at amme helt.

Hvorfor? Det er simpelhen fordi at jeg ikke endnu i dette år har kunne lave noget efter kl 19, fordi han er afhængig af mig, og dette er og har jeg ...

Annonce

... været fuldstændig indforstået med. Jeg kunne dog godt tænke mig at min mand kunne putte ham samt være hjemme med ham om aftenen/natten og kunne give ham en god nat uden mig, hvis jeg nu skulle komme senere hjem af en eller anden årsag.

Jeg er så splittet i dette brev, fordi jeg elsker at amme og putte ham, kan dog også mærke jeg virkelig gerne vil have et putteritual på banen om aftenen og natten som også gør ham tryg ved andre end mig, nemlig hans far.

Yderemere vil jeg gerne tilbage til det jeg prøvede før i tiden, nemlig at putte ham i hans seng efter amning, sige godnat og at han skal kalde så kommer jeg, og så herefter gå ind til ham hver 5 minut indtil han sover. Dette gik rigtig godt med at teste det, men mens vi er igang med at flytte har vi valgt at putte ham med amning, da han sover et helt nyt sted osv.

Jeg vil gerne tilbage til at prøve den måde at putte på når vi er faldet på plads det nye sted, har du nogle råd?

Vores aftenritual er således:

1630-17 Aftenbad ( hver anden aften)

18.00 Aftensmad

1830 I nattøj, børste tænder, rede hår og hygge lidt på puslebordet

En lille godnathistorie

1900 Godnat med amning og en lille historie som jeg fortæller imens jeg ammer.

Håber du kan hjælpe med nogle inputs.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.